Tamtejsza miejska spółka przewozowa zamówiła w podpoznańskiej firmie 105 autobusów Urbino. Wszystkie mają mieć napęd na sprężony gaz ziemny CNG. Kontrakt jest wart 104 miliony złotych.
90 pojazdów typu Urbino 12 oraz 15 przegubowych Urbino 18 ma być dostarczonych do Ostrawy jeszcze w tym roku. To część planu Czechów, którzy odnawiają tabor Ostrawy oraz inwestują w nowe technologie, czego przejawem jest wybór paliwa dla zamawianych autobusów. Oprócz rozwoju floty, ostrawski przewoźnik zamierza wybudować w najbliższym czasie dwie stacje tankowania CNG.
Ostrawa już wcześniej kupowała autobusy produkowane przez Solarisa. Obecnie w mieście kursuje 170 pojazdów polskiego producenta – autobusów i trolejbusów. Liczba tych ostatnich ma się za kilka miesięcy zwiększyć. Solaris bowiem buduje razem ze Skodą autobusy elektryczne w wersjach 12-metrowej oraz 18-metrowej.
Solaris to jeden z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 600 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach. Jest firmą rodzinną, należącą do Solange i Krzysztofa Olszewskich.
Solaris, który w ubiegłym roku wyprodukował rekordową liczbę 1380 autobusów, w roku 2015 jeszcze poprawi ten wynik. Firma planuje wprowadzenie do seryjnej produkcji nowego modelu autobusu miejskiego Solaris Urbino.