Materiał partnera:
Bank, za pośrednictwem założonej w 2006 roku Fundacji BNP Paribas, aktywnie inicjuje i uczestniczy w różnych inicjatywach społecznych, promując ideę mądrej filantropii i zaangażowania pracowników w działalność wolontariacką. Fundacja odgrywa kluczową rolę w budowaniu społecznie zaangażowanej kultury w firmie i realizuje zadania wynikające z odpowiedzialności społecznej banku – swojego fundatora.
Joanna Gajda-Wróblewska, prezeska zarządu Fundacji BNP Paribas i dyrektorka Biura Zaangażowania Społecznego Banku BNP Paribas, podkreśla, że społeczna odpowiedzialność jest integralną częścią strategii biznesowej banku. – Biznes się zmienia. Rośnie świadomość, że odpowiedzialne działanie firmy to także jej dobre działania. Dobre, czyli takie, dzięki którym pracownicy będą dumni z siebie i ze swojego miejsca pracy, a jednocześnie dumni i emocjonalnie związani z marką będą również jej klienci. Kluczem do sukcesu jest pozostawienie pracownikom wyboru, w jaki sposób i w jakim zakresie chcą pomagać oraz zapewnienie im odpowiednich narzędzi. Każdy pracownik banku ma możliwość skorzystania z 16 pełnopłatnych godzin rocznie na działania wolontariackie, co dodatkowo motywuje do zaangażowania w różnorodne inicjatywy społeczne – mówi Joanna Gajda-Wróblewska.
Bank angażuje się w działania prospołeczne i prośrodowiskowe, ale także aktywnie wspiera osoby z grup wrażliwych.
Szlachetna Paczka – korzyści dla wszystkich
Kluczowym elementem zaangażowania społecznego w Banku BNP Paribas jest program Szlachetna Paczka. Bank, będąc od sześciu lat strategicznym partnerem tej akcji, realizuje największy program wolontariatu pracowniczego w historii Szlachetnej Paczki. – Wolontariat pracowniczy w ramach Szlachetnej Paczki zaczął się u nas małymi krokami. Pomysł zainicjowali pracownicy, którzy byli prywatnie zaangażowani w ten projekt. Otrzymywaliśmy sygnały, że cieszy się on dużym zainteresowaniem w naszej organizacji i warto zorganizować go na większą skalę, w całej firmie – mówi Joanna Gajda-Wróblewska. Co roku coraz większa grupa pracowników dołącza do tej inicjatywy. Rok temu ponad 3 tys. pracowników banku i spółek Grupy BNP Paribas w Polsce zaangażowało się w przygotowywanie pomocy dla ponad 200 rodzin, co stanowiło niemal jedną trzecią wszystkich osób zatrudnionych w organizacji. Bank przekazał już 6 mln zł na strategiczne wsparcie tej inicjatywy, poza tym każdorazowo przekazuje 1500 zł na przygotowanie paczki dla rodziny z bazy.