- Dotychczas nie było w Polsce jednego miejsca, gdzie można znaleźć kompleksową i bezpłatną informację dotyczącą studiów na najlepszych światowych uczelniach - mówi Robert Socha ze stowarzyszenia Harvard Club of Poland wyjaśniając powody tegorocznej zmiany formuły konkursu Droga na Harvard.
„Rzeczpospolita” od lat jest patronem medialnym tego przedsięwzięcia, które ma wspierać zdolnych Polaków w drodze na najlepsze światowe uczelnie. W tym roku, chcąc rozszerzyć zakres odbiorców, jak również ze względu na pandemię koronawirusa, organizatorzy ze stowarzyszenia Harvard Club of Poland zdecydowali się przetestować nową formułę programu.
Zamiast typowego konkursu z 30 finalistami i czwórką laureatów przybierze on nową formę – zdalną i dostępną dla wszystkich chętnych - jako „Droga na Harvard – Online Academy”. Jak wyjaśniają organizatorzy, akademia ona dostarczyć najważniejsze informacje i odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania kandydatów na topowe uczelnie.
„Droga na Harvard – Online Academy” bazuje na serii tematycznych publikacji oraz webinarów z polskimi studentami i absolwentami najlepszych zagranicznych uniwersytetów, które pojawiają się w każdy wtorek na profilu konkursu na Facebooku a potem na jego stronie internetowej (www.droganaharvard.pl.).
– Przekonujemy młodych Polaków, że dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu są w stanie osiągnąć swoje cele edukacyjne, zawodowe i osobiste. Wiemy, jak ważne jest wsparcie mentorskie oraz dostarczenie odpowiednich informacji i wskazówek podczas planowania swojej ścieżki. Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas materiały, przyniosą nie tylko wartościowe treści, ale również zainspirują i zmotywują przyszłych studentów do podejmowania śmiałych decyzji – wyjaśnia Wojciech Walniczek, dyrektor Drogi na Harvard i członek zarządu stowarzyszenia, które zrzesza ponad 200 polskich studentów i absolwentów tej amerykańskiej uczelni.