Szersza Droga na Harvard

W tym roku zamiast tradycyjnego konkursu, stowarzyszenie Harvard Club of Poland organizuje internetową akademię, która pozwoli wesprzeć dużo większą grupę ambitnych młodych ludzi w przygotowaniu do studiów na czołowych uczelniach za granicą.

Aktualizacja: 10.05.2021 22:26 Publikacja: 10.05.2021 22:19

Szersza Droga na Harvard

Foto: AdobeStock

- Dotychczas nie było w Polsce jednego miejsca, gdzie można znaleźć kompleksową i bezpłatną informację dotyczącą studiów na najlepszych światowych uczelniach - mówi Robert Socha ze stowarzyszenia Harvard Club of Poland wyjaśniając powody tegorocznej zmiany formuły konkursu Droga na Harvard.

„Rzeczpospolita” od lat jest patronem medialnym tego przedsięwzięcia, które ma wspierać zdolnych Polaków w drodze na najlepsze światowe uczelnie. W tym roku, chcąc rozszerzyć zakres odbiorców, jak również ze względu na pandemię koronawirusa, organizatorzy ze stowarzyszenia Harvard Club of Poland zdecydowali się przetestować nową formułę programu.


Zamiast typowego konkursu z 30 finalistami i czwórką laureatów przybierze on nową formę – zdalną i dostępną dla wszystkich chętnych - jako „Droga na Harvard – Online Academy”. Jak wyjaśniają organizatorzy, akademia ona dostarczyć najważniejsze informacje i odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania kandydatów na topowe uczelnie.

„Droga na Harvard – Online Academy” bazuje na serii tematycznych publikacji oraz webinarów z polskimi studentami i absolwentami najlepszych zagranicznych uniwersytetów, które pojawiają się w każdy wtorek na profilu konkursu na Facebooku a potem na jego stronie internetowej (www.droganaharvard.pl.).

– Przekonujemy młodych Polaków, że dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu są w stanie osiągnąć swoje cele edukacyjne, zawodowe i osobiste. Wiemy, jak ważne jest wsparcie mentorskie oraz dostarczenie odpowiednich informacji i wskazówek podczas planowania swojej ścieżki. Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas materiały, przyniosą nie tylko wartościowe treści, ale również zainspirują i zmotywują przyszłych studentów do podejmowania śmiałych decyzji – wyjaśnia Wojciech Walniczek, dyrektor Drogi na Harvard i członek zarządu stowarzyszenia, które zrzesza ponad 200 polskich studentów i absolwentów tej amerykańskiej uczelni.

Organizatorzy zakładają, że do końca czerwca w Akademii Drogi na Harvard będą się pojawiać nowe treści dotyczące różnych aspektów studiowania na czołowych uczelniach, w tym finansowania nauki i pobytu w USA.

– Jako stowarzyszenie nie dajemy pieniędzy na studia, ale jeśli ktoś zda egzaminy, to jesteśmy w stanie zapewnić mu kontakt ze studentami lub absolwentami, którzy podpowiedzą, gdzie szukać wsparcia finansowego- wyjaśnia Robert Socha. Jak dodaje, czołowe amerykańskie uczelnie oferują wiele programów stypendialnych i znakomita większość polskich studentów na Harvardzie korzysta z finansowego wsparcia.

Na razie nie wiadomo, czy nowa formuła konkursu zastąpi tę dotychczasową. Przez dziesięć lat, z rosnącej co roku liczby uczniów, studentów i absolwentów zgłaszających się do konkursu, kapituła wybierała 30 finalistów a następnie czwórkę laureatów nagrody głównej. Był nią tygodniowy wyjazd do USA połączony ze zwiedzaniem kampusów czołowych amerykańskich uczelni – w tym zwłaszcza Harvardu i MIT.

- Dotychczas nie było w Polsce jednego miejsca, gdzie można znaleźć kompleksową i bezpłatną informację dotyczącą studiów na najlepszych światowych uczelniach - mówi Robert Socha ze stowarzyszenia Harvard Club of Poland wyjaśniając powody tegorocznej zmiany formuły konkursu Droga na Harvard.

„Rzeczpospolita” od lat jest patronem medialnym tego przedsięwzięcia, które ma wspierać zdolnych Polaków w drodze na najlepsze światowe uczelnie. W tym roku, chcąc rozszerzyć zakres odbiorców, jak również ze względu na pandemię koronawirusa, organizatorzy ze stowarzyszenia Harvard Club of Poland zdecydowali się przetestować nową formułę programu.

Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii