Komisja wydała 31 zaleceń dotyczących tego, jak należy regulować hazard online, który według niej zmienia kulturę sportu, a także jak wspierać Australijczyków walczących z tym nałogiem – informuje Reuters.
Australijczycy wydają więcej niż obywatele każdego innego kraju na hazard online, Peta Murphy, przewodniczący komisji, napisała w raporcie zatytułowanym "Część wygrasz, więcej przegrasz". „To sieje spustoszenie w naszych społecznościach” – powiedział Murphy. Przewodnicząca komisji powiedział, że firmy hazardowe online reklamują się celowo i strategicznie obok sportu, który znormalizował go jako zabawną, nieszkodliwą i towarzyską aktywność. Jej zdaniem pokolenie młodych Australijczyków postrzega hazard i sport jako nierozerwalnie ze sobą związane, dodając, że zmienia to całkowicie kulturę sportu.
Czytaj więcej
W Japonii powstanie pierwsze legalne kasyno. Kontrowersyjna wielomiliardowa inwestycja w Osace ma otworzyć się dla graczy w 2029 roku.
Według komisji potrzebny jest stopniowy, kompleksowy i niemożliwy do obejścia zakaz reklamowania gier hazardowych we wszystkich mediach, w telewizji oraz internecie. Zaleciła wprowadzenie zakazu w ciągu trzech lat, aby organizacje sportowe i nadawcy mieli wystarczająco dużo czasu na znalezienie alternatywnych źródeł przychodów z reklam.
Zakaz reklamy zakładów hazardowych byłby poważnym ciosem dla firm zajmujących się grami online, takich jak notowana na londyńskiej giełdzie Flutter Entertainment PLC – właściciel najpopularniejszej aplikacji bukmacherskiej w Australii, Sportsbet, Entain PLC – właściciel trzeciej w rankingu aplikacji Ladbrokes i Tabcorp Holdings – pisze Reuters.