Piąta generacja Suzuki Swift kilkanaście tygodni temu zadebiutowała na rynku japońskim. Teraz przyszedł czas na wersję europejską, którą odsłonięto na salonie samochodowym w Genewie. Nowy model wyróżnia się nowoczesną stylistyką, która nawiązuje do poprzedniego modelu, ale jednocześnie wyróżnia ten samochód na tle segmentu. W gamie modelowej japońskiego producenta Swift jest pozycjonowany powyżej Ignisa, ale jest trochę mniejszy od Baleno, które miało premierę w zeszłym roku.
Najnowsza odsłona małego Suzuki jest krótsza od poprzednika o 10 mm, ale konstruktorzy wydłużyli rozstaw osi o 20 mm, co wpłynęło na polepszenie ilości miejsca w kabinie. Urósł bagażnik, który oferuje teraz 254 litry pojemności (o 54 l więcej niż poprzednik). Całość bazuje na zupełnie nowej płycie podłogowej Heartect, która jest lżejsza i sztywniejsza. Samochód waży zaledwie 840 kg, czyli o 120 kg mniej niż poprzednik. Dzięki kuracji odchudzającej udało się obniżyć środek ciężkości. Producent zapowiada, że nowy Swift bardzo dobrze prowadzi się w zakrętach, a kierowcy docenią stabilne zachowanie maszyny podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Gama silnikowa składa się z dwóch jednostek benzynowych. Podstawowy silnik to 1.0 Boosterjet. Jednostka z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija 111 KM i jest już znana z modeli Baleno i SX4 S-Cross. W ofercie jest jeszcze dostępny wolnossący silnik 1.2 Dualjet. Obydwie jednostki są dostępne w wersji "mild hybrid". System SVHS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) oferuje alternator zespolony z rozrusznikiem, który wspomaga samochód podczas ruszania i przyspieszania. Producent podaje, że pozwala zaoszczędzić średnio 0,4 litra paliwa na 100 km.
Kilka miesięcy po premierze do gamy dołączy sportowa odmiana przygotowana przez Suzuki Sport. Możemy się spodziewać, żę pod maską zagości silnik 1.4 Boosterjet. Turbodoładowana jednostka rozwija 140 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy tej masie będzie to rasowy hot-hatch z segmentu B.
W nowym Suzuki nie zabrakło nowoczesnych systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo. Na liście wyposażenia znajdziemy adaptacyjny tempomat, inteligentne światła oraz systemy awaryjnego hamowania. Producent nie ujawnił jeszcze polskich cen, ale na pewno poznamy je za kilka tygodni. Aktualna generacja Suzuki Swift kosztuje w polskich salonach 50 890 zł.