Praca hybrydowa to standard

Coraz więcej pracowników będzie pracować zdalnie – mówi Adam Dyszkiewicz, Business Development Manager w Lenovo Polska.

Publikacja: 19.01.2022 22:00

Adam Dyszkiewicz, Business Development Manager w Lenovo Polska.

Adam Dyszkiewicz, Business Development Manager w Lenovo Polska.

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał przy współpracy z Lenovo Polska

Co zmieniła pandemia na rynku IT? Które segmenty rozwijają się najszybciej?

Pandemia zdecydowanie przyspieszyła cyfryzację na polskim rynku. Pierwszym, najbardziej widocznym zjawiskiem jest ogromne zwiększenie zapotrzebowania na urządzenia dla użytkowników końcowych, przede wszystkim notebooki

i monitory. Np. rynek notebooków biznesowych urósł w ciągu roku o ponad 50 proc. Transformacja cyfrowa obejmuje całe przedsiębiorstwo – jako firma dostarczająca nowoczesne rozwiązania IT realizujemy m.in. bardzo dużą liczbę projektów związanych z biurem hybrydowym oraz współpracą w środowiskach rozproszonych. Rozwijają się również centra danych.

Tutaj jedną z przyczyn jest ogromny wzrost sprzedaży online i idące za tym potrzeby sprzętowe. Ogromny popyt na komputery czy serwery oraz problemy związane z łańcuchami dostaw powodują ograniczenia w dostępności komponentów elektronicznych, co niestety przekłada się na wydłużenie czasu dostawy niektórych urządzeń.

Jak będzie wyglądał biznes i praca w przyszłości?

Model pracy hybrydowej już staje się nowym standardem w największych korporacjach, ale również w mniejszych firmach lokalnych. Coraz większa liczba pracowników będzie pracować spoza biura, zdalnie z dowolnego miejsca. Taki scenariusz stawia kolejne wyzwania dla działów IT w organizacjach – utrzymanie bezpieczeństwa danych i dostosowanie do dynamicznych zmian odpowiedniej jakości usług IT. Ciekawym przykładem oferty Lenovo wpisującej się w nowe trendy jest TruScale – w nowej ofercie już niedługo będziemy oferować dowolne urządzenia, wraz ze wsparciem użytkownika końcowego i obsługą serwisową, jako usługę. Pozwoli to na odciążenie działów IT, które będą mogły poświęcić więcej zasobów i czasu transformacji na przystosowanie organizacji do nowej rzeczywistości.

Jakie portfolio ma Lenovo w zakresie produktów dla biznesu oprócz ThinkPada, którego znają wszyscy?

Na wstępie warto wspomnieć, że legendarna marka ThinkPad w 2022 r. obchodzi 30. rocznicę urodzin, co potwierdza silną pozycję tej serii produktów na globalnym rynku. Cały czas rozwijamy tę markę bardzo dynamicznie, czego dowodem są tak unikalne urządzenia jak np. ThinkPad X1 Titanium Yoga z tytanową pokrywą, pierwszy na świecie składany komputer X1 Fold z ekranem OLED czy X1 Nano, czyli nasz najlżejszy, bo ważący mniej niż kilogram, ThinkPad w historii. To komputery, które tworzą nowe segmenty rynku i przekraczają kolejne granice technologiczne w branży. Oprócz ThinkPadów, reprezentowanych przez komputery biznesowe, jak i stacje robocze i graficzne, posiadamy pełne portfolio produktów produktów IT, m.in. monitory ThinkVision, energooszczędne i bezpieczne komputery AIO z rodziny ThinkCentre, niezwykle kompaktowe urządzenia z serii Tiny czy mobilne ekrany pozwalające na wielomonitorową pracę mobilną. Ponadto, posiadamy również szereg rozwiązań dedykowanych centrom danych takich jak serwery, rozwiązania macierzowe ThinkSystem czy serię ThinkSmart, idealną do pracy hybrydowej i nowoczesnych sal konferencyjnych.

Jak rozwiązania Lenovo pozwalają firmom dostosować się do postpandemicznych trendów?

Jeden z popandemicznych trendów to nowe podejście do powierzchni biurowych i tworzenie warunków dla prostej, naturalnej pracy hybrydowej i spotkań telekonferencyjnych. Dobrym przykładem są tutaj rozwiązania Lenovo ThinkSmart – grupa urządzeń zaprojektowana specjalnie w celu wsparcia współpracy i telekonferencji w organizacjach. Urządzenia z rodziny ThinkSmart przeznaczone są do projektów biura hybrydowego dowolnego typu – jest wśród nich sprzęt do wykorzystania osobistego lub instalacji w małych „cyfrowych budkach telefonicznych" (ThinkSmart View), urządzenia all-in one dla małych i średnich pomieszczeń (ThinkSmart Hub), a także rozwiązanie ThinkSmart Core z osobnym panelem obsługi i peryferiami do wdrażania w salach o dowolnej wielkości. To wszystko jest uzupełnione przez komplet akcesoriów peryferyjnych – zestawy głośnikowe i mikrofonowe ThinkSmart Bar czy unikalną kamerę ThinkSmart Cam, chwaloną przez profesjonalistów jako najlepsze urządzenie w swojej klasie cenowej.

Jakie unikalne cechy mają rozwiązania Lenovo ThinkSmart?

Lenovo ma w ofercie kompletne portfolio rozwiązań do współpracy, działające ze wszystkimi głównymi platformami telekonferencyjnymi – Microsoft Teams Rooms, Zoom Rooms oraz Google Meet.Jako wartość dodaną Lenovo oferuje także własne rozwiązanie chmurowe ThinkSmart Manager do zarządzania przez działy IT flotą inteligentnych urządzeń biurowych ThinkSmart znajdujących się w całym przedsiębiorstwie. ThinkSmart Manager umożliwia zdalne wdrażanie, konfigurowanie, zabezpieczanie i automatyczne aktualizowanie urządzeń. Zapewnia również zaawansowaną analitykę, np. ilu użytkowników bierze udział w spotkaniu.

Dla wszystkich urządzeń oferowana jest również w standardzie usługa Premier Support, w ramach której zapewniane jest trzyletnie wsparcie techniczne, realizowane w trybie 24/7 przez wysoce wykwalifikowanych techników. Obejmuje ono weryfikację poprawności działania sprzętu i oprogramowania, priorytetyzację dostępności części wraz z naprawą w siedzibie klienta, świadczoną całodobowo zaawansowaną pomoc techniczną dedykowanych konsultantów oraz jeden punkt kontaktowy do zarządzania sprawami od początku do końca, bez konieczności przełączania się przez infolinię.

Materiał powstał przy współpracy z Lenovo Polska

Materiał powstał przy współpracy z Lenovo Polska

Co zmieniła pandemia na rynku IT? Które segmenty rozwijają się najszybciej?

Pozostało 98% artykułu
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii