Grupa Metro z sieciami Real, Makro, Media Markt i Saturn przez wiele lat była liderem rynku handlowego w Polsce. Została już zdetronizowana przez Biedronkę, a dystans między nimi będzie coraz większy. W 2011 r. Biedronka zwiększył bowiem sprzedaż o ponad 20 proc., zaś wszystkie sieci metro w Polsce miały spadki. Obroty hipermarketów Real obniżyły się w 2011 r. o 9,3 proc. do 1,3 mld euro, hurtowni Makro 11 proc. do 1,75 mld euro, zaś sieci sprzedających sprzęt elektroniczny 5,2 proc. do 0,9 mld euro.
Grupa ma w Polsce 154 sklepy i przez ostatni rok przybyło ich 12, za co odpowiadało głównie Makro.
Ogółem niemiecki koncern jest jednak z wyników zadowolony, proponuje wypłatę 1,37 euro dywidendy na akcję zwykłą. Jego obroty w Niemczech spadły o 1 proc., w Europie Zachodniej 3,1 proc., zaś w naszym regionie w sumie wzrosły 0,4 proc. Zysk operacyjny Metro za 2011 r. spadł 1,8 proc. do 2,4 mld euro, zaś wynik netto do 859 mln euro. - Naszym zadaniem na dziś jest podniesienie w oczach klientów naszego znaczenia jako przedsiębiorstwa handlowego. Musimy dalej wzmacniać nasz profil usług i będziemy inwestować w nowe kompetencje i oferty – zapowiada Olaf Koch, prezes Metro AG. Na ten rok koncern prognozuje już niewielki, ale wzrost obrotów.