Pod logo POLOmarket i Stokrotka funkcjonuje obecnie 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających 4,1 mld zł. Sieci poinformowały, że zawarły porozumienie w sprawie nawiązania współpracy handlowej poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety. POLOmarket i Stokrotka obejmą w niej po 50 proc. udziałów.
W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych obu sieci, rozwój wspólnej marki własnej oraz organizację bezpośredniego importu wybranych towarów. Strony nie wykluczają w przyszłości rozszerzenia współpracy o kolejne obszary. Wejście porozumienia w życie wymaga uzyskania zgody Prezesa UOKiK, o którą obie spółki wystąpią w najbliższych dniach.
To kolejne porozumienie między sieciami handlowymi na rynku, choć to zakłada najściślejszą współpracę. Funkcjonuje choćby GH Plus w ramach której współpracują takie firmy jak Bać-Pol, Piotr i Paweł, a od połowy 2014 r. dołączył do niej także POLOmarket. Nie wiadomo czy w związku z bliską współpracą ze Stokrotką rewizji ulegnie plan zaangażowania w GH Plus.