Volkswagen Arteon – przepustka do segmentu premium. Ile kosztuje?

Koncern z Wolfsburga usunął z gamy modele CC i Phaeton, które nie zawojowały rynku. Zamiast nich pojawił się zupełnie nowy samochód aspirujący do segmentu premium. Oto Volkswagen Arteon, flagowy okręt niemieckiej marki.

Aktualizacja: 07.03.2017 08:07 Publikacja: 07.03.2017 02:00

Nie będzie łatwo zastąpić dwa modele jednym, ale Volkswagen nie ma nic do stracenia. Arteon wchodzi na sam szczyt gamy niemieckiej marki, a z Passatem łączy go tylko wspólny znaczek. Samochód ma być przepustką marki Volkswagen do segmentu premium, a na rynku będzie rywalizować z takimi tuzami jak Mercedes CLS, BMW Serii 6, a nawet Audi A7.

Nazwa jest połączeniem dwóch słów. Przedstawiciele koncernu tłumaczą, że pierwszy człon nawiązuje do sztuki (Art), a drugi (Eon) jest ukłonem w kierunku flagowego Volkswagena Phideon, dostępnego na rynku chińskim. Auto zbudowano na nowoczesnej platformie MQB, zaprojektowanej przez inżynierów Volkswagena. Nadwozie ma 4,86 m długości, 1,87 m szerokości oraz 1,42 wysokości. Rozstaw osi to 2,84 m.

Pod maską Volkswagena Arteona będą oferowane wszystkie najpopularniejsze jednostki grupy VW. Bazowym silnikiem jest 1.5 TSI o mocy 150, ale bardziej wymagający również znajdą coś dla siebie. Producent zaoferuje silnik 2.0 TSI w dwóch odmianach: 190 i 280 KM. Silnik 2.0 TDI będzie dostępny w trzech wariantach: 150, 190 i 240 KM.

Słabsze jednostki będą sprzedawane z sześciobiegową skrzynią ręczną, a mocniejsze będą w standardzie połączone z automatem DSG o siedmiu przełożeniach. Wybrane wersje będą dostępne z napędem 4x4 4Motion.

Producent obiecuje, że wnętrze Volkswagena Arteona nie będzie odstawać od konkurentów w segmencie premium. Na pokładzie pojawi się nowy system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cali oraz szereg systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Nie zabraknie takich rozwiązań jak inteligentny adaptacyjny tempomat, system zapobiegający kolizji z funkcją wykrywania pieszych i awaryjnego hamowania, asystent martwego pola oraz system utrzymujący samochód w pasie ruchu.

Volkswagen ujawnił ceny modelu Arteon na niemieckim rynku. Auto będzie na początek dostępne w dwóch wariantach - 2.0 TSI (280 KM) i 2.0 TDI (240 KM). Oba modele wyposażono w siedmiostopniową przekładnię DSG i napęd 4MOTION. Wersja z silnikiem benzynowym kosztuje 49 325 euro, co w przeliczeniu daje ok. 215 tys. zł. Wariant z silnikiem diesla kosztuje co najmniej 51 600 euro, czyli 223 tys. zł.

Nie będzie łatwo zastąpić dwa modele jednym, ale Volkswagen nie ma nic do stracenia. Arteon wchodzi na sam szczyt gamy niemieckiej marki, a z Passatem łączy go tylko wspólny znaczek. Samochód ma być przepustką marki Volkswagen do segmentu premium, a na rynku będzie rywalizować z takimi tuzami jak Mercedes CLS, BMW Serii 6, a nawet Audi A7.

Nazwa jest połączeniem dwóch słów. Przedstawiciele koncernu tłumaczą, że pierwszy człon nawiązuje do sztuki (Art), a drugi (Eon) jest ukłonem w kierunku flagowego Volkswagena Phideon, dostępnego na rynku chińskim. Auto zbudowano na nowoczesnej platformie MQB, zaprojektowanej przez inżynierów Volkswagena. Nadwozie ma 4,86 m długości, 1,87 m szerokości oraz 1,42 wysokości. Rozstaw osi to 2,84 m.

Biznes
„Dobrze kombinujecie!” Jak Rafał Brzoska ograł Ryanaira i Wizzaira
Biznes
Niemieckie firmy domagają się moratorium dla biurokracji
Biznes
Najbogatszy kawaler Rosji wyprzedaje ostatnie aktywa
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polskie wyrzutnie Piorun podbijają Europę
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
Polskie pioruny ruszają na podbój Europy
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje