Flybe rozmawia o pożyczce zgodnej z rynkiem

Regionalny przewoźnik brytyjski mający poważne problemy finansowe rozmawia z rządem o pożyczce na warunkach rynkowych, co nie byłoby pomocą publiczną — podała BBC, a za nią Reuter.

Aktualizacja: 19.01.2020 11:06 Publikacja: 19.01.2020 11:03

Flybe rozmawia o pożyczce zgodnej z rynkiem

Foto: Tony Hisgett/Creative Commons Attribution 2.0 Generic

British Airways, prezes grupy IAG, Willie Walsh oraz Ryanair zaprotestowali przeciwko pomocy publicznej dla tej linii, bo ich zdaniem nie pozwoli zapewnić jednakowych warunków działania i narusza przepisy o pomocy państwowej, choć nie ujawniono jej szczegółów.

Rząd stwierdził, że jego poparcie dla Flybe zapewniającej połączenia między wieloma regionami w Unii i europejskimi lotniskami nie narusza unijnych reguł o pomocy publicznej.

Prezes Flybe Mark Anderson powiedział załodze, że jakakolwiek pomoc rządowa będzie na warunkach komercyjnych — poinformowała BBC. — Prowadzimy rozmowy z rządem o pożyczce finansowej, nie o pomocy, o takiej samej pożyczce komercyjnej jaką wzięlibyśmy w dowolnym banku — powiedział. — Trzy czwarte pieniędzy zainwestowanych przez udziałowców rozeszło się zanim zaczęliśmy naprawdę działać. To zaszkodziło działalności, potrzeba więcej pieniędzy — cytuje BBC Andersona.

Starał się jednak uspokoić pracowników co do przyszłości linii. — Nie osiągamy w tej chwili milionów zysku, ale jeśli będziemy trzymać się planu i zrobimy co trzeba, to będziemy tak zarabiać — dodał.

Linię uratowali w ostatni wtorek udziałowcy zgadzając się zainwestować wraz z rządem więcej pieniędzy. Brytyjska grupa infrastruktury Stobart poinformowała o przekazaniu Flybe 9 mln funtów w ramach umowy o pomocy mającej poparcie rządu. Linia nie chciała odnieść się do informacji BBC i wypowiedzi prezesa, ale podała, że uzgodniła z resortem finansów plan spłaty długu niecałych 10 mln funtów (13,1 mln dolarów).

„To porozumienie będzie obowiązywać tylko przez kilka miesięcy, do uregulowania w pełni wszystkich podatków i opłat. To standardowe rozwiązanie „Time to Pay” resortu, z jakiego mogą skorzystać wszystkie firmy mające trudności finansowe” — wyjaśnił w emailu rzecznik Flybe.

British Airways, prezes grupy IAG, Willie Walsh oraz Ryanair zaprotestowali przeciwko pomocy publicznej dla tej linii, bo ich zdaniem nie pozwoli zapewnić jednakowych warunków działania i narusza przepisy o pomocy państwowej, choć nie ujawniono jej szczegółów.

Rząd stwierdził, że jego poparcie dla Flybe zapewniającej połączenia między wieloma regionami w Unii i europejskimi lotniskami nie narusza unijnych reguł o pomocy publicznej.

Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru