Firma z Derby długo pracowała nad zwiększeniem wytrzymałości silników Trent 1000 do dreamlinerów, zwłaszcza łopatek turbiny wersji TEN. Linie lotnicze musiały uziemić swoje samoloty (m. in. PLL Lot) w oczekiwaniu na wymianę łopatek. Prezes Warren East poinformował ostatnio, że ciągnięto postęp w usuwaniu usterki, jest spokojniejszy co do nowego rozwiązania technicznego łopatek, które pojawią się w przyszłym roku. Powiedział też, że liczba uziemionych B787 wymagających naprawy zmaleje pod koniec II kwartału do kilku sztuk — odnotował Reuter.
W 2019 r. Rolls-Royce poniósł stratę operacyjną 852 mln funtów (1,1 mld dolarów), w dużym stopniu z powodu odpisania 1,4 mld na silniki Trent 1000. Bez tego odpisu zysk operacyjny zwiększył się o 25 proc. do 810 mln funtów, przepływy gotówki do 911 mln dzięki zyskowi i 173 milionom ubezpieczenia za te silniki. Brytyjczycy dostarczyli 510 silników do samolotów szerokokadłubowych i zapewnili sobie dwa z 3 wstępnych zamówień na nowe. — Poprawa osiągów pod koniec roku pozwala nam patrzeć na 2020 r. z większym przekonaniem i pewnością — powiedział East dziennikarzom.
Grupa mająca też działy wojskowy i energetyczny przewiduje, że koronawirus zmniejszy wzrost ruchu lotniczego, ale uważa, że długofalowe tendencje nie zmienią się. Zdaniem Easta, obecna sytuacja jest całkowicie nieznana, RR nie jest w stanie określić rozmiarów wpływu na prognozę swych wyników, mimo że wszystkie zakłady grupy działają, a łańcuch dostaw, nawet z Chin, nie został zakłócony. — Dostawy silników do samolotów szerokokadlubowcyh następują normalnie — powiedział, a handel działu energetyki z Chinami wraca do normy. RR spodziewa się w tym roku wzrostu zysku operacyjnego o ok. 15 proc. i co najmniej miliarda funtów przepływów gotówki.