Umowa na terminal w Radomiu podpisana

PPL i Mirbud SA podpisały 6 marca umowę na budowę terminala na lotnisku w Radomiu. Koszt tej inwestycji to 280,5 mln złotych.

Aktualizacja: 06.03.2020 14:17 Publikacja: 06.03.2020 12:28

Wizualizacja nowego terminala

Wizualizacja nowego terminala

Foto: Materiały prasowe

Była to najtańsza oferta, jaką PPL otrzymało w przetargu rozpisanym jeszcze w 2019 roku. Więcej chciały Budimex i Hochtief. Przy tym początkowo i ta oferta była wyższa o ponad 60 mln złotych, ale PPL dodatkowo ogłosiło elektroniczną aukcję, podczas której ceny zostały dodatkowo obniżone.

Przedmiotem umowy jest wybudowanie obiektu o powierzchni 30 tys. m.kw., w którym będzie 30 stanowisk check-in, 9 - kontroli bezpieczeństwa i po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w terminalu będzie 10 bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. W budynku znajdzie się również także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi.

Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować nawet do 9 mln pasażerów. W planach założono, że Radom przejmie część ruchu lotniczego z Okęcia, a także będzie obsługiwał pasażerów z południowego Mazowsza. Chodzi tutaj o loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie.

Aktualnie na lotnisku prowadzone są prace związane z przebudową i wydłużeniem drogi startowej z 2000 m do 2500 m wraz z urządzeniami nawigacyjnymi i systemami bezpieczeństwa dla startujących i lądujących maszyn. Dzięki temu w Radomiu będą mogły być odprawiane samoloty najpopularniejszych typów średniego zasięgu Boeing B737 i Airbus A320.

PPL rozstrzygnął również dwa ogłoszone pod koniec ubiegłego roku przetargi. Pierwszy z nich, na opracowanie koncepcji oraz projektów budowlanych dla rozbudowy lotniska Radom oraz przeprowadzenie w koniecznych przypadkach postępowania w przedmiocie pozyskania dla prac objętych projektami budowlanymi decyzji Wojewody Mazowieckiego o zezwoleniu na realizacje inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego (procedura ZRIL) wygrała firma WLC Inżynierowie sp. z o.o. sp. k. Firma była jedynym wykonawcą, zaproponowała 2 457 540. PLN, czyli o prawie pół miliona mniej od kwoty, jaką PPL przeznaczył na ten cel.

Drugi rozstrzygnięty przetarg dotyczył: opracowania dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa masztów oświetlenia nawigacyjnego drogi startowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na lotnisku Radom-Sadków. W tym przetargu ofertę złożyło Konsorcjum Projekt Plus Sp. z o.o. oraz INNEBO GROUP Sp. z o.o. Zaproponowana kwota wyniosła 602 700,00 i była nieznacznie wyższa (o 12.300 PLN) od zaplanowanej przez PPL.

Do dziś PPL podpisało 5 umów z wykonawcami prac na lotnisku w Radomiu na łączną kwotę 154 620 149,62. Ich przedmiotem są : wykonanie 5 projektów budowlanych oraz opracowanie opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja robót budowlanych dla inwestycji polegającej na przebudowie i wydłużeniu drogi startowej lotniska w Radomiu.

Była to najtańsza oferta, jaką PPL otrzymało w przetargu rozpisanym jeszcze w 2019 roku. Więcej chciały Budimex i Hochtief. Przy tym początkowo i ta oferta była wyższa o ponad 60 mln złotych, ale PPL dodatkowo ogłosiło elektroniczną aukcję, podczas której ceny zostały dodatkowo obniżone.

Przedmiotem umowy jest wybudowanie obiektu o powierzchni 30 tys. m.kw., w którym będzie 30 stanowisk check-in, 9 - kontroli bezpieczeństwa i po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w terminalu będzie 10 bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. W budynku znajdzie się również także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi.

Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru