Atlantia kontrolowana przez wpływową rodzinę Benettonów zgodziła się w lipcu rezygnować z ASPI po zawaleniu się 2 przęseł mostu autostrady w Genui zarządzanej przez jej filię. Zginęły wtedy 43 osoby.
Rząd koalicyjny zagroził odebraniem licencji ASPI na prowadzenie płatnych autostrad, rozmowom w znalezienie rozwiązania przeszkadzały trudności w uzgodnieniu wartości rynkowej ASPI z instytucją finansową Cassa Depositi e Prestiti, która ma przejąć kontrolę nad Autostrade w ramach planu majacego poparcie rządu w Rzymie.
Premier Giuseppe Conte powiedział podczas festynu dziennika „Il Fatto Quotidiano", że dyskusje znajdują się już na „ostatniej prostej", ale nie ujawnił żadnych szczegółów — pisze Reuter.
Conte zapytany przez dziennikarzy „Il Fatto" o Alitalię bronił interwencji dokonanych w narodowym przewoźniku: —Ruch lotniczy załamał się, ale powiedziałbym, że położyliśmy podwaliny pod nowy sposób zarządzania wartością nowej spółki, która nie jest już machiną należącą do skarbu państwa usprawniamy ją racjonalnie i postępujemy szybko. Chcemy to samo zrobić z niektórymi branżami i sektorami, ale nie chcę alarmować związków zawodowych. Musimy działać szybko — powiedział.