Ciekawostką jest jednak to, że Ryanair sam z pomocy publicznej skorzystał w czasie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.
Irlandczycy nie bardzo mają co świętować, bo sąd uznał jedynie, że wyjaśnienia Komisji Europejskiej dotyczące pomocy dla Condora „były nieadekwatne”, a sędziowie biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku lotniczym nie nakazali Niemcom natychmiastowego zwrotu publicznych pieniędzy, tylko polecili po raz kolejny przeanalizować sytuację. Na dzisiaj jedno jest pewne. Publiczna pomoc dla Condora pozwoliła tej linii przetrwać najtrudniejsze czasy w trakcie pandemii, kiedy loty z pasażerami zostały w Europie administracyjnie uziemione. Ze swojej strony Komisja Europejska poinformowała, że bardzo dokładnie przeanalizuje wyrok sądu i potem podejmie odpowiednie kroki.
Wcześniej Irlandczycy zaskarżyli i wygrali w tym samym sądzie pomoc dla portugalskich linii TAP, które otrzymały od państwa wsparcie w wysokości 1,6 mld euro.
Podczas kryzysu wywołanego pandemią COVID-19 europejscy przewoźnicy dostali od Komisji Europejskiej zgodę na wsparcie odbudowy w wysokości ponad 30 mld euro. Skorzystały z niej Air France KLM (14,5 mld euro), Grupa Lufthansa (11 mld euro), Alitalia (3,5 mld euro), SAS (1,3 mld), Finnair (1,2 mld), Norwegian (0,8 mld), LOT (0,65 mld) oraz Air Europa (0,5 mld). Te wszystkie wsparcia, które składają się z bezpośrednich zastrzyków gotówki i linii kredytowych i muszą zostać spłacone w wyznaczonym czasie, otrzymały zgodę Komisji Europejskiej i zostały zaskarżone przez Ryanaira.
Przy tym Irlandczycy ze swojej strony także skorzystali z publicznych pieniędzy. Na początku kryzysu Ryanair otrzymał w Wielkiej Brytanii wsparcie w wysokości ponad pół miliarda funtów kredytu gwarantowane go przez Bank Anglii.