„W związku ze zmienną dynamiką rynku lotniczego pracowaliśmy z Boeingiem od wielu miesięcy nad zmianą wielkości naszego zamówienia na MAX-y, aby dostosować je do naszej długofalowej oceny rynku i związanych z tym możliwości” — wyjaśnił w komunikacie prezydent CDB Aviation w CDB Financial, Xuedong Wang.
Chińczycy uzgodnili z koncernem anulowanie zamówienia na 29 nie dostarczonych dotąd B737 MAX, zachowali natomiast kupno 70 takich maszyn, też czekających na dostawę. Wszystkie zamówione B737-10 MAX zostaną zamienione na mniejsze wersje MAX 8, a odbiór 20 sztuk odroczono na lata 2024-26.
W marcu klienci Boeinga zrezygnowali z kupna 150 MAX-ów. Koncern stwierdził z kolei, że „kiedy rynek ustabilizuje się to on zakłada, że firmy leasingowe, które dokonały restrukturyzacji, albo zmniejszenia zamówień będą w dalszym ciągu dokładać MAX-y do swych portfeli poprzez porozumienia o wynajmie z liniami lotniczymi” — cytuje Reuter.
Amerykańska United Airlines zawarła z firmą leasingową Bank of China Aviation umowę o sprzedaniu jej 22 samolotów — sześciu B787-9 i 16 B737-9 MAX — a następnie wydzierżawieniu ich od niej — poinformował o tym inwestor giełdę w Hongkongu Transakcja ma być sfinalizowana w tym roku. BOC Aviation z Singapuru nie ujawniła wartości transakcji, podała jedynie, że samoloty zostaną wydzierżawione długoterminowo. BOC Aviation dysponuje flotą 567 samolotów, włącznie z zamówionymi.