- W zamian za pożyczkę gwarantowaną przez państwo Air France zobowiązała się zmniejszyć o połowę emisje CO2 w lotach krajowych do 2024 r., ograniczyć drastycznie połączenia, dla których istnieje alternatywa podróży koleją w czasie 2 godzin 30 minut — powiedziała w rozgłośni France Inter. Grupa AF-KLM otrzymała od państwa pomoc 7 mld euro w związku z praktycznym sparaliżowaniem światowego transportu lotniczego przez pandemię COVID-19 — przypomniał Reuter.
Wcześniej związek pilotów SPAF w tej linii ostrzegł dyrekcję przed projektami restrukturyzacji lotów małego zasięgu. „SPAF upewni się co do logiczności dokonanych wyborów w obecnym kontekście i sprzeciwi się wszelkiemu rozczłonkowaniu albo transferowi sieci Air France” — stwierdził związek w aluzji do możliwości skierowania taniej filii Transavia do obsługi krajowych połączeń zamiast Air France.
Pilotów poruszyła możliwa rezygnacja z lotów do Lyonu czy Bordeaux, oddalonych od Paryża o 2 godziny 30 minut pociągami TGV. Po uzyskaniu pomocy publicznej Air France sfinalizuje w najbliższych miesiącach plan przekształceń przewidujący zwłaszcza zmianę działalności i dobrowolne zmniejszenie zatrudnienia. Według ministra gospodarki, Bruno Le Maire, przyznana pomoc nie jest „czekiem in blanco”, wiąże się z pewnymi warunkami, Air France „musi podjąć wysiłek zwiększenia rentowności”.