Lipcowy wysyp połączeń w LOT

Wznowienie połączeń międzynarodowych LOT w lipcu wzbogacone zostało o nowe kierunki typowo wakacyjne. Ale nie tylko.

Aktualizacja: 24.06.2020 18:59 Publikacja: 24.06.2020 16:47

Lipcowy wysyp połączeń w LOT

Foto: Bloomberg

W lipcu i sierpniu polski przewoźnik, oprócz wcześniej zapowiedzianych rejsów do największych miast europejskich poleci również do 36 kurortów, oferowanych z dziesięciu krajowych portów lotniczych. A jeszcze w lipcu mają ruszyć rejsy z Warszawy do USA.

Chorwacja, Hiszpania, Włochy, Malta, Bułgaria, Czarnogóra, Gruzja, Macedonia, Cypr, Albania czy greckie wyspy Santorini, Kos, Korfu i Kreta to kierunki, dostępne od 3 lipca w letniej ofercie LOT-u. To rejsy bezpośrednie, dostępne z lotnisk w całej Polsce. Oferta lotów dostępna jest od 24 czerwca. Połączenia wakacyjne LOT-u oferowane będą z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Szczecina i Rzeszowa, oraz z Bydgoszczy, Katowic i Lublina.

Najbogatsza letnia siatka LOT-u dostępna jest z warszawskiego Lotniska Chopina. Ze stolicy będzie można polecieć na Santorini, Palma de Mallorca, Kalamata, Kawala i Ochryda, do Rzymu-Fiumicino, Alicante, Malagi, Aten, Barcelony, Burgas, Chanii, Katanii, Dubrownika, Heraklionu, Larnaki, Nicei, Rijeki, Rimini, Salonik, Skopije, Splitu, Tbilisi, Podgoricy, Tirany, Tivatu, Warny, Wenecji, Zadaru, na Maltę, Sardynię oraz na wyspy Korfu, Skiathos, Kos, Rodos i Zakynthos.

Z Bydgoszczy będzie można polecieć do Zadaru i na Zakynthos; z Gdańska do Barcelony, Salonik, Dubrownika, Splitu, Zadaru, Burgas, Chanii, Tirany, Rzymu i Kawala oraz na wyspy Rodos i Korfu; z Katowic do Salonik, Chanii, Heraklionu, Burgas, Splitu, Tirany, Palma de Mallorca i na wyspy Kos, Rodos oraz Zakynthos; z Krakowa do Rzymu, Kalamaty, Barcelony, Zadaru, Chanii, Dubrownika, Salonik i na Santorini, Korfu, Zakynthos; z Lublina do Splitu i na Korfu; z Poznania do Rzymu, Kawala, Barcelony, Burgas, Spilitu, Palma de Mallorca, Podgoricy, Dubrownika, Heraklionu oraz na wyspy Zakynthos i Korfu; z Rzeszowa do Barcelony, Zadaru, Salonik i Burgas; a ze Szczecina do Zadaru; z Wrocławia do Burgas, Rzymu-Fiumicino, Palma de Mallorca, Kawala, Salonik, Barcelony, Chanii, Heraklionu, Dubrownika oraz na wyspy Kos, Rodos, Korfu i Santorini.

Połączenia oferowane w ramach akcji #LOTnaWakacje to miejsca o stabilnej sytuacji epidemicznej i otwarte na turystów przyjeżdżających zza granicy. Poza Czarnogórą i Cyprem, gdzie wjazd warunkowany jest negatywnym wynikiem testu na koronawirusa, pozostałe kraje zniosły obostrzenia związane z badaniami podróżnych czy kwarantanną. Te zasady mogą się jednak zmieniać. Dlatego przed udaniem się w podróż zachęcamy do śledzenia bieżących regulacji epidemicznych obowiązujących w kraju, w którym planujemy spędzić urlop – ostrzega Rafał Milczarski, prezes LOT-u

Bilet w jedną stronę z bagażem podręcznym można kupić od 99 PLN, w dwie strony od 199 PLN. Narodowy przewoźnik postanowił wyraźnie konkurować tutaj z liniami niskokosztowymi nie tylko siatką i cenami, a także ofertą. Na pokładach będzie jedynie klasa ekonomiczna. Dla uspokojenia pasażerów, którzy obawiają się podróżowania w czasie pandemii, zwłaszcza odwoływanych rejsów LOT wprowadził nową taryfę FLEX PLUS, która umożliwia pasażerowi łatwiejsze odzyskanie pieniędzy za bilet, na rejs który się nie odbył, oraz rezygnację z podróży w ciągu 24h od zakupu biletu. W przypadku biletów kupionych na mniej niż dobę przed wylotem, możliwość rezygnacji bez opłat możliwa jest do 6 godzin przed rejsem. Jednocześnie przewoźnik informuje, że z część rejsów wypadnie z systemów, a pasażerowie otrzymają propozycję zmiany lotu. Przed pandemią bilety sprzedawane były z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Nikt nie był w stanie przewidzieć, jak rozwinie się sytuacja w poszczególnych krajach i jakie obostrzenia będą obowiązywały pasażerów. Dlatego połączenia na odległe terminy były dostępne do sprzedaży w systemach rezerwacyjnych. Teraz wiemy, że część z nich na razie nie powróci do rozkładu – mówi Krzysztof Moczulski.

Od 1 lipca, decyzją rządu zniesiony został dystans społeczny w samolotach i mogą być wypełnione w 100 proc. Na rejsach wakacyjnych nie obowiązują obostrzenia w przewozie bagażu podręcznego. Na pokład można zabrać bagaż o wadze do 8 kg i wymiarach 55x40x23 cm a dodatkowo wózek lub akcesoria dla dzieci, parasolkę, torbę na laptopa czy małą torebkę lub saszetkę na ramię. Wraca również sprzedaż pokładowa Shop&More i SkyBar (przekąski, napoje, alkohol) z zachowaniem zasady dokonywania płatności jedynie za pomocą kart. Dodatkowo każdy z pasażerów może bezpłatnie pobrać wybrane tytuły prasowe na swoje urządzenia mobilne na 36 godzin przed wylotem i do 6 godzin po wylądowaniu.

Pozostał natomiast obowiązek noszenia maseczek zakrywających usta i nos, a w samolotach dostępne są środki dezynfekujące do użytku podróżnych.

LOT uruchomi w lipcu nie tylko rejsy wakacyjne, ale i przywróci loty za Atlantyk — na początek z Warszawy do Nowego Jorku i Chicago. Taka informacja pojawiła się na Facebooku Konsulatu Generalnego RP w Nowym Jorku, tym samym zakończona została akcja LOTdoDomu.

W lipcu i sierpniu polski przewoźnik, oprócz wcześniej zapowiedzianych rejsów do największych miast europejskich poleci również do 36 kurortów, oferowanych z dziesięciu krajowych portów lotniczych. A jeszcze w lipcu mają ruszyć rejsy z Warszawy do USA.

Chorwacja, Hiszpania, Włochy, Malta, Bułgaria, Czarnogóra, Gruzja, Macedonia, Cypr, Albania czy greckie wyspy Santorini, Kos, Korfu i Kreta to kierunki, dostępne od 3 lipca w letniej ofercie LOT-u. To rejsy bezpośrednie, dostępne z lotnisk w całej Polsce. Oferta lotów dostępna jest od 24 czerwca. Połączenia wakacyjne LOT-u oferowane będą z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Szczecina i Rzeszowa, oraz z Bydgoszczy, Katowic i Lublina.

Pozostało 85% artykułu
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru