Pandemia: Star Alliance ujednolica zasady bezpieczeństwa

Linie członkowskie największego sojuszu lotniczego na świecie – Star Alliance ujednoliciły zasady podróżowania po epidemii. Pasażer każdego z 26 przewoźników należących do Stara będzie miał gwarancję, że otrzyma takie same gwarancje zdrowia i higieny, a także łatwy dostęp do informacji.

Aktualizacja: 01.07.2020 17:25 Publikacja: 01.07.2020 16:09

Pandemia: Star Alliance ujednolica zasady bezpieczeństwa

Foto: Adobe Stock

To pierwsza tak zdecydowana wspólna akcja w ramach Stara widoczna dla pasażerów, oprócz wspólnych poczekalni dla często podróżujących i sporadycznych akcji lobbingowych. Wcześniej przewoźnicy wspominali o wspólnych zakupach, na przykład paliwa czy części zamiennych, po to by obniżyć koszty, ale większość takich pomysłów nie wypalała. A w momencie, kiedy prezesem Stara został singapurski prawnik, Jeffrey Goh (1 stycznia 2017) gwałtownie pogorszył się dostęp do informacji. Jego kontrkandydatem na to stanowisko był b. dwukrotny prezes LOT-u, Sebastian Mikosz, ale polską kandydaturę zablokował prezes Lufthansy, Carsten Spohr. Mikosz jest w tej chwili jednym z wiceszefów Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).

Czytaj także: Znów można latać po Europie. Gdzie polecimy z Polski?

W przypadku latania w czasach COVID-19 przedstawiciele starowskich linii byli jednak jednogłośni w ustaleniu jednolitego zestawu środków ochrony zdrowia i higieny podczas podróży lotniczych. Dzięki temu pasażerowie mogą być pewni, że na pokładzie samolotów Star Alliance mają zapewnioną dbałość w zapewnieniu dostępu do środków higienicznych, odzieży ochronnej noszonej przez innych pasażerów i załogi, specjalnych procedur postępowania w przypadku złego samopoczucia pasażerów i członków załogi oraz lepszych procesów i środków dezynfekujących wykorzystywanych do czyszczenia samolotów.

Pasażerowie starowskich linii mogą już korzystać z specjalnie powołanego Centrum Informacji Podróżnej, gdzie dostępne są najważniejsze dane o środkach ochrony zdrowia i higieny przyjętych przez wszystkie zrzeszone linie lotnicze i większość lotnisk w sieci Star Alliance. Informacje mają być na bieżąco uzupełniane i tłumaczone na kolejne języki. Roboczym językiem w Star Alliance jest angielski. — Zaangażowanie naszych linii lotniczych oraz Centrum informacji podróżnej to kroki, które wykonujemy, by dać klientom pewność, że dbamy o ich zdrowie i higienę, gdy podróżują ze Star Alliance. Pracujemy również nad szeregiem inicjatyw, których celem jest zarówno wzmocnienie tego poczucia pewności, jak i płynności doświadczenia podróży ze Star Alliance — powiedział Jeffrey Goh cytowany w komunikacie sojuszu.

Czytaj także: IATA: straty linii w 2020 r. wyniosą 84 mld dolarów

Pierwsza wersja Centrum informacji podróżnej zawierała informacje na temat kluczowych centrów przesiadkowych w sieci Star Alliance, kolejne lotniska będą dodawane stopniowo.

Zobowiązania w zakresie ochrony zdrowia i higieny podczas podróży lotniczych można znaleźć pod adresem: www.staralliance.com/en/commitments, a Centrum informacji podróżnej Star Alliance można znaleźć pod adresem: www.staralliance.com/journey-info.

Sojusz Star Alliance został założony w 1997 r. Jako pierwszy globalny sojusz linii lotniczych, był wielokrotnie nagradzany. Członkami sojuszu są dziś: Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, Egyptair, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT, Lufthansa, Scandinavian Airlines System, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines i United.

To pierwsza tak zdecydowana wspólna akcja w ramach Stara widoczna dla pasażerów, oprócz wspólnych poczekalni dla często podróżujących i sporadycznych akcji lobbingowych. Wcześniej przewoźnicy wspominali o wspólnych zakupach, na przykład paliwa czy części zamiennych, po to by obniżyć koszty, ale większość takich pomysłów nie wypalała. A w momencie, kiedy prezesem Stara został singapurski prawnik, Jeffrey Goh (1 stycznia 2017) gwałtownie pogorszył się dostęp do informacji. Jego kontrkandydatem na to stanowisko był b. dwukrotny prezes LOT-u, Sebastian Mikosz, ale polską kandydaturę zablokował prezes Lufthansy, Carsten Spohr. Mikosz jest w tej chwili jednym z wiceszefów Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).

Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru