To pierwsza tak zdecydowana wspólna akcja w ramach Stara widoczna dla pasażerów, oprócz wspólnych poczekalni dla często podróżujących i sporadycznych akcji lobbingowych. Wcześniej przewoźnicy wspominali o wspólnych zakupach, na przykład paliwa czy części zamiennych, po to by obniżyć koszty, ale większość takich pomysłów nie wypalała. A w momencie, kiedy prezesem Stara został singapurski prawnik, Jeffrey Goh (1 stycznia 2017) gwałtownie pogorszył się dostęp do informacji. Jego kontrkandydatem na to stanowisko był b. dwukrotny prezes LOT-u, Sebastian Mikosz, ale polską kandydaturę zablokował prezes Lufthansy, Carsten Spohr. Mikosz jest w tej chwili jednym z wiceszefów Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).
Czytaj także: Znów można latać po Europie. Gdzie polecimy z Polski?
W przypadku latania w czasach COVID-19 przedstawiciele starowskich linii byli jednak jednogłośni w ustaleniu jednolitego zestawu środków ochrony zdrowia i higieny podczas podróży lotniczych. Dzięki temu pasażerowie mogą być pewni, że na pokładzie samolotów Star Alliance mają zapewnioną dbałość w zapewnieniu dostępu do środków higienicznych, odzieży ochronnej noszonej przez innych pasażerów i załogi, specjalnych procedur postępowania w przypadku złego samopoczucia pasażerów i członków załogi oraz lepszych procesów i środków dezynfekujących wykorzystywanych do czyszczenia samolotów.
Pasażerowie starowskich linii mogą już korzystać z specjalnie powołanego Centrum Informacji Podróżnej, gdzie dostępne są najważniejsze dane o środkach ochrony zdrowia i higieny przyjętych przez wszystkie zrzeszone linie lotnicze i większość lotnisk w sieci Star Alliance. Informacje mają być na bieżąco uzupełniane i tłumaczone na kolejne języki. Roboczym językiem w Star Alliance jest angielski. — Zaangażowanie naszych linii lotniczych oraz Centrum informacji podróżnej to kroki, które wykonujemy, by dać klientom pewność, że dbamy o ich zdrowie i higienę, gdy podróżują ze Star Alliance. Pracujemy również nad szeregiem inicjatyw, których celem jest zarówno wzmocnienie tego poczucia pewności, jak i płynności doświadczenia podróży ze Star Alliance — powiedział Jeffrey Goh cytowany w komunikacie sojuszu.
Czytaj także: IATA: straty linii w 2020 r. wyniosą 84 mld dolarów