W rankingu, w który oceniano dbałość o pasażerów, punktualność i czas rozpatrywania ich wniosków o odszkodowanie w przypadku opóźnionych i odwołanych rejsów, w pierwszej 15. nie ma ani jednego wiodącego europejskiego przewoźnika, czyli Lufthansy (57. miejsce), British Airways (przedostatnie, 82. miejsce), Air France (25.) czy KLM (16.).
Zaskoczenie, ale zasłużenie
Z kolei na rynku polskim LOT został uznany za najlepszą linię lotniczą, przed KLM i Wizz Airem.
LOT uzyskał bardzo dobre noty cząstkowe w trzech kategoriach, które były brane pod uwagę do łącznej oceny w AirHelp Score, czyli: punktualności, opinii pasażerów oraz sprawności w obsłudze wniosków o odszkodowanie. Wysokie miejsce LOT-u dla wielu pasażerów korzystających z jego usług może być zaskoczeniem. Bo przywykliśmy do narzekań na narodowego przewoźnika. Ale z drugiej strony wiadomo, że w tym roku, w najtrudniejszych dla transportu pasażerskiego miesiącach letnich, to właśnie LOT okazał się najpunktualniejszą linią w Europie. W klasie ekonomicznej poprawiła się obsługa na pokładzie. Samoloty są czyste. LOT jest jednym z niewielu europejskich przewoźników oferujących bezpłatne przekąski i napoje.
Czytaj więcej
Lotniska i linie lotnicze przerzucają się odpowiedzialnością za drożejące podróże lotnicze. Pasażerom nie pozostało nic innego, jak płacić więcej.
Klasa biznes pozostawia jednak jeszcze wiele do życzenia, ale jest porównywalna z ofertą np. Lufthansy czy KLM. Ale niekoniecznie w porównaniu z Air France, które często na połączeniach do Polski podstawiają samoloty niskokosztowego HOP! i jakość serwisu jest tam zdecydowanie na niskokosztowym poziomie.