W poniedziałek 4 grudnia Rada UE ds. Transportu rozpatrzy wniosek Ministerstwa Infrastruktury RP o zbadanie przez Komisję Europejską skutków umowy między Unią a Ukrainą, która obowiązuje od 1 lipca 2022 roku. Właśnie na podstawie tej umowy kierowcy ukraińscy uzyskali możliwość wjazdu bez zezwoleń do UE w ramach przewozów dwustronnych i tranzytu.
W poniedziałkowe południe przedstawicielstwo KE w Warszawie chcą pikietować przewoźnicy blokujący terminale na granicy polsko-ukraińskiej.
Straż Graniczna zaproponowała 1 grudnia utworzenie na przejściu granicznym Dołhobyczów-Uhrynów dodatkowego pasa ruchu i odprawy dla przewoźników, którzy jadą bez ładunku. Strona ukraińska odpowiedziała pozytywnie i od poniedziałku otwiera dla ciężarówek przejście dotąd obsługujące autokary i auta osobowe.
Czytaj więcej
Od poniedziałku otwarte będzie trzecie przejście dla pustych tirów na polsko-ukraińskiej granicy.
Biznes traci
Blokada polsko-ukraińskiej granicy doprowadziła do ponaddwukrotnego spadku liczby ciężarówek odprawianych z ładunkami komercyjnymi, co denerwuje przemysł.