Cztery lata po połączeniu kierownictwa grupy Airbus i działu samolotów cywilnych koncern utworzył nowy niezależny dział — samolotów cywilnych Airbus Commercial Aircraft, a na jego czele postawił Christiana Scherera, w ostatnich czterech latach wiceprezesa grupy ds. sprzedaży, wcześniej prezesa spółki Airbusa i Leonardo, producenta samolotów regionalnych ATR. Od 1 stycznia 2024 ACA będzie pełnoprawnym działem grupy, na równi z Airbus Helicopters, Airbus Defence & Space i Airbus Atlantis.
Scherer będzie podlegać Guillaume Faury, który pozostaje szefem całej grupy, w nowym układzie będzie mieć „więcej czasu na zajęcie się kierowaniem grupą w złożonej sytuacji na świecie ulegającym szybkiej ewolucji”. Prezes Faury skupi się na zagadnieniach strategicznych i na przekształceniach dotyczących grupy z Tuluzy.
Christian Schereer jest od dawna związany z Airbusem. Jego zadaniem na nowym stanowisku będzie doprowadzenie do zwiększenia rytmu produkcji samolotów z rodziny A320neo do 75 miesięcznie w 2026 r. i umocnienie pozycji Airbusa jako największego na świecie producenta samolotów.
Air France zamawia A350
Informacja o nominacji Scherera zbiegła się z potwierdzeniem przez Air France-KLM planu zakupu 50 samolotów A350-900 i -1000 z opcją kupna dalszych 40 na kilka dni przed 90. rocznicą istnienia Air France, przypadającą 7 października. Wartość kontraktu przekracza 16 mld dolarów w cenach katalogowych, wartość opcji to prawie 13 mld. Dostawy nastąpią w latach 2026-30. Nowe maszyny zastąpią wysłużone A330 i starsze B777. Nowe zamówienie jest niezależne od poprzedniego dotyczącego 41 A350-900 dla Air France, z których 22 zostały już dostarczone. Po realizacji obu zamówień AF-KLM będzie posiadać flotę 99 A350, stanie się największym na świecie operatorem tych samolotów.
Model 350-900 jest obecnie oferowany w dwóch konfiguracjach. Pierwsza dostarczana od 2019 r. ma 324 miejsca, druga dostępna od lipca 2023 - 292 miejsca.