Ryanair opublikował roczne wyniki pasażerskie za rok obrachunkowy trwający od marca do marca. Irlandzki przewoźnik pod wszystkimi swoimi markami – Ryanair, Buzz, Lauda i Malta Air – przewiózł 168,6 mln pasażerów. To o 13 proc. więcej niż w ostatnim roku obrachunkowym przed pandemią. W stosunku do poprzedniego roku obrachunkowego, zakończonego w marcu 2022, wyniki wyglądają jeszcze bardziej imponująco (168,6 mln pasażerów wobec 97,1 mln rok wcześniej), ale warto pamiętać, że w owym okresie obowiązywały jeszcze pandemiczne restrykcje.
Czytaj więcej
Irlandzki Ryanair zamówił w Boeingu 300 samolotów B737 MAX-10. Wart 40 mld dolarów kontrakt został podzielony na dwie części.
Znakomite wyniki niskobudżetowego przewoźnika dały mu okazję do prognozowania, że w ciągu dekady Ryanair znacząco poprawi swój wynik przewozowy. Prognoza zarządu przewoźnika przewiduje, że do 2034 roku Ryanair podwoi liczbę przewiezionych pasażerów do 330 mln.
Michael O’Leary, szef irlandzkich linii lotniczych, jest bardzo pewny swego: - O ile nie zrobimy czegoś głupiego, co jest codziennym wyzwaniem w tej branży, to będziemy nadal wycierać podłogę każdymi innymi liniami lotniczymi w Europie - mówił O’Leary dziennikowi „Financial Times”.
Rozwój ma się odbywać, jak zauważa serwis Rynek Lotniczy, dzięki nowym rynkom. Ryanair wciąż ma relatywnie słabą w porównaniu do Europy Zachodniej ofertę w Europie Środkowo-Wschodniej. Irlandzki koncern chce więc rozszerzać ofertę w krajach, w których obecnie jest obecny w niewielkim stopniu (jak w Bułgarii) lub wkroczyć na zupełnie nowe rynki, jak Mołdawia.