China Eastern Airlines z Szanghaju, trzecia pod względem przychodów, zmniejszyła kwartalne straty do 3,8 mld juanów (549,3 mln dol.) z 8,3 mld rok wcześniej. China Southern, która rok temu straciła zawrotne 15,1 mld juanów, teraz zanotowała tylko minus 1,9 mld, a największa w kraju Air China poprawiła wynik z minus 10,5 do minus 2,9 mld juanów — odnotował Reuter.
Cała trójką zwiększyła liczbę lotów w marcu, w przypadku Air China liczba połączeń krajowych i zagranicznych była taka sama jak w marcu 2019, przed pandemią. Podróże po kraju wyraźnie zwiększyły się, natomiast połączenia zagraniczne stanowią na razie jedną trzecią tych sprzed pandemii — szacuje firma Flight Master.
Bank inwestycyjny CICC przewiduje w kwietniowej prognozie, że poprawa w lotach zagranicznych nastąpi w II kwartale, a przyspieszenie to może być większe od oczekiwań rynku. Latem liczba lotów zagranicznych i regionalnych, także do Makau i Hongkongu, dojdzie do 60 proc. stanu z 2019 r. — ocenia ten bank
Chiński urząd lotnictwa CAAC założył dla całego roku, że ruch lotniczy odrodzi się w 75 procentach stanu sprzed pandemii, a jest możliwie przewiezienie 460 mln pasażerów. W 2022 r. skorzystało z samolotów 252 mln podróżnych — wynika z danych resortu transportu.
Wzrost przewozów wiąże się tez z nowymi samolotami. China Eastern i China Southern poinformowały w marcu, że w tym roku wznowią odbiór samolotów B737 MAX. Hainan Airlines podała w kwietniu, że zamierza wynająć w firmach leasingowych 14 MAX-ów w latach 2023-26.