Holenderska linia w Europie korzysta przede wszystkim ze swojego centrum przesiadkowego - na amsterdamskim lotnisku Schiphol. I linia i lotnisko nie są jednak w stanie sobie poradzić ze wzrostem popytu na podróże tego lata.
Lotnisko w Amsterdamie ma kłopoty z brakiem kontrolerów bezpieczeństwa i bagażowych. KLM nie ma wystarczającej liczby pracowników naziemnych, ale zaczyna również brakować załóg. I port i przewoźnik próbowały najróżniejszych środków zaradczych ograniczając przepustowość lotniska i liczbę przewożonych pasażerów. Ostatecznie Schiphol administracyjnie ograniczył liczbę obsługiwanych rejsów, a KLM po wstrzymaniu sprzedaży biletów teraz informuje, że do 28 sierpnia 2022 anuluje codziennie od 10 do 20 lotów powrotnych na trasach europejskich. Natomiast sprzedaż pozostałych miejsc na lotach KLM i KLM Cityhopper w siatce europejskiej zostanie mocno ograniczona. Linia nie wyklucza jednak kolejnych ograniczeń w następnych miesiącach.
Czytaj więcej
Liczba pasażerów w Europie, którzy nie polecą tego lata zbliża się do miliona. Dwie największe linie lotnicze w Europie – Air France KLM i Lufthansa kasują kolejne setki połączeń.
Zdaniem przewoźnika dzięki temu pozostaną wolne miejsca dla tych pasażerów, którzy są zmuszeni zmienić rezerwacje, po tym jak ich lot zostanie odwołany. Ma być to uzupełnienie istniejącego ograniczenia w sprzedaży biletów wprowadzonego w celu zapewnienia miejsc na lotach tym podróżnym, którzy utracili połączenie z powodu długich kolejek na Schiphol. W ten sposób KLM stosuje się też do restrykcji nałożonych przez Schiphol co do liczby pasażerów wsiadających lokalnie. Ograniczenia nie dotyczą pasażerów, którzy w Amsterdamie przesiadają się na inne połączenia.
KLM obiecuje, że podróżni, których loty zostaną skasowane, zostaną z wyprzedzeniem poinformowani i przepisani na inny lot. Przewoźnik zapewnia, że w większości przypadków nowy lot odbędzie się tego samego dnia lub w terminie możliwie najbliższym planowanej daty podróży. Przy tym pasażerowie, których dotkną te zmiany nie będą musieli w tym celu sami kontaktować się z infolinią KLM (oczywiście przeciążoną), ale zostaną poinformowani o szczegółach nowej podróży przez przewoźnika lub biuro podróży, przez które rezerwowali bilety.