Duńczycy odkupią tę firmę od firmy Li&Fung zarządzającą siecią łańcuchów dostaw oraz od singapurskiego funduszu inwestycyjnego Temasek, który kupił w 2019 r. w niej 22 proc. udziałów. Transakcja powinna być dopięta w 2022 r. LF Logistics kontroluje sieć 223 magazynów, w tym 49 w Chinach w 14 krajach Azji, zatrudnia ok. 10 tys. ludzi. Świadczy usługi lądowe: magazynowanie towarów i ich dostawy ciężarówkami do ponad 250 klientów na świecie.
Czytaj więcej
Największy na świecie armator w transporcie kontenerowym, duński Maersk kupi firmę spedycyjną z Hamburga, Senator Int'l oraz dwa samoloty Boeinga, co zwiększy jego możliwości transportu nie tylko morzem.
Maersk zamierza przyspieszyć wzrost LF Logistics: podwoić w ciągu 4 lat jej obroty do 2 mld dolarów i zwiększyć zysk operacyjny do 500 mln. Dzięki temu zakupowi Duńczycy będą mieć 549 magazynów na świecie, zwiększą ich powierzchnię użytkową o 40 proc., staną się siódmą na świecie firmą logistyczną, za gigantami w rodzaju UPS, DHL i Kühne&Nagel - pisze Reuter.
Uzgodniona cena 3,6 mld dolarów oznacza, że wartość rynkowa LF Logistics wzrosła ponad dwukrotnie od czasu kupowania w niej udziału przez fundusz Temasek, bo wynosiła wtedy 1,4 mld dolarów. To jedna z największych dotąd operacji Duńczyków, po serii zakupów firm logistycznych, e-handlu i specjalisty od frachtu lotniczego Hamburg Sud.
- Teraz głównie pomagamy naszym klientom importować z Azji, ale wraz z tym zakupem stawiamy na długofalowy wzrost w Azji i oferujemy naszym klientom lepszy dostęp do azjatyckich konsumentów - powiedział podczas telekonferencji prezes Maerska, Soren Skou.