Jest to całkiem możliwe, bo europejski gigant często przyspiesza tempo wydania w gotowych samolotów w ostatnim miesiącu, tym razem może to być trudniejsze z powodu zakłóceń w dostawach podzespołów dla fabryki w Hamburgu — uważają specjaliści z branży. Przedstawiciele linii lotniczych informują, że część dostaw przesunięto na przyszły rok. Listopad okazał się nieco lepszy od przewidywań Reutera, który tydzień wcześniej zakładał dostawę nieco ponad 50 maszyn. W ostatnim tygodniu listopada Airbus wydał klientom 21 sztuk, w ostatnim tygodniu października 15.

Po 11 miesiącach Airbus wydał 518 samolotów i dostał zamówienia na 610, ale po rezygnacjach zostało ich 368 — wynika z miesięcznego zestawienia. Podczas salonu w Dubaju Europejczycy otrzymali zamówienia na 318 sztuki, ale inni klienci zrezygnowali z 75, np. meksykański Interjet z 28 A31neo, bo zawiesił rok temu działalność i prowadzi rozmowy z wierzycielami. Interjet zamierza wznowić loty w 2022 r. z wynajętymi 10 samolotami Airbusa.