Paliwo z odpadów i resztek będzie produkowane w rafinerii ENI w Tarencie, a od początku 2022 r. w Livorno. Będzie sprzedawane dużym przewoźnikom, po raz pierwszy użyto go w dziewiczym locie Airbusa A320 ITA 15 października z Mediolanu-Linate do Bari.
ENI wyjaśnił, że produkcja nowego biopaliwa jest częścią jego planów dwukrotnego zwiększenia mocy jego rafinerii w zakresie produktów bio do 1,1 mln ton rocznie do 2024 r. i do 5,6 mln ton do 2050 r. Koncern zobowiązał się wcześniej usunąć związki węgla ze wszystkich swych wyrobów i procesów do 2050 r.
Nowy narodowy włoski przewoźnik zamierza dołączyć w przyszłym roku do sojuszu lotniczego — ogłosił w dniu premiery ITA jego szef, Alfredo Altavilla. — ITA nie może być zawsze samodzielnym przewoźnikiem, ale nie poświęci swych ośrodków przesiadkowych w Rzymei-Fiumicino i w Mediolanie-Linate, aby przypodobać się przyszłemu partnerowi. Jestem otwarty na negocjowanie z każdym. ITA ma być strategicznym elementem w jednej z dużych sieci, które już istnieją w sektorze — oświadczył Altavilla podczas cyfrowej premiery.
Alitalia należała do sojuszu SkyTeam założonego przez Air France i Delta Air Lines, a liczącego 18 członków, m.in. Aerofłot, China Airlines, Aeromexico, China Eastern, Garuda Indonesia, KLM, Korean Air, MEA, Saudia, Tarom, Vietnam Airlines. Jej następca ITA, będzie musiał wynegocjować od zera warunki przystąpienia i może wybrać inny sojusz, np. Star Alliance Lufthansy — pisze Reuter.