Tak LOT będzie latać latem. Zobacz jakie kierunki wracają

W letniej siatce LOT-u wracają kierunki, które były popularne rok temu. Wakacyjna siatka startuje od 18 czerwca, ale przewoźnik informuje, że mogą do niej dojść nowe kierunki.

Aktualizacja: 22.04.2021 17:09 Publikacja: 22.04.2021 14:58

Tak LOT będzie latać latem. Zobacz jakie kierunki wracają

Foto: Adobe Stock

LOT zbudował tegoroczną letnią siatkę korzystając z doświadczeń sprzed roku, kiedy sprawdziły się letnie kierunki wakacyjne, z tym, że oprócz większej oferty z Warszawy dodaje kolejne z portów regionalnych. Letnia siatka startuje 18 czerwca br, a większość z nich oferowana będzie z częstotliwością jednej rotacji tygodniowo.

I tak z Gdańska będzie można polecieć raz w tygodniu do Burgas, z Katowic do Kalamaty, Barcelony, Burgas (4 razy w tygodniu), Aktion (Leukada w regionie Wysp Jońskich), Aten (2 razy w tygodniu), na Samos i do Warny (2 razy w tygodniu), z Poznania na Majorkę, z Rzeszowa do Zadaru z Warszawy do Tiwatu (Czarnogóra) i Batumi, z Wrocławia do Barcelony i na Kos. Na obecny kształt letniej siatki, tak jak to było w 2020 wpływ mają aktualne obostrzenia sanitarna i plany ich poluzowania w wakacje.

- Coraz szybsze tempo szczepień w Europie, oraz stopniowe luzowanie obostrzeń przez kraje europejskie pozwala nam na ostrożny optymizm w perspektywie najbliższych miesięcy. Dlatego we współpracy z biurami podróży planujemy kształt naszej siatki połączeń uzupełniając ją o kolejne, nieobsługiwane dotąd kurorty. Jednocześnie bardzo uważnie obserwujemy sytuację epidemiczną oraz popyt na poszczególnych kierunkach. W miarę możliwości planujemy też sukcesywnie przywracać połączenia regularne i transatlantyckie - mówi Michał Fijoł, wiceprezes LOT ds. handlowych.

Oprócz nowych kierunków wakacyjnych, latem LOT będzie obsługiwał dostępne już w systemach rezerwacyjnych połączenia sezonowe m.in. na Zakintos, do Kalabrii, do Macedonii, Tirany, Rodos, Palermo, do Olbii, Ochrydy, na Maltę, na Santorini, Korfu, Ibizę, do Heraklionu, do Chanii, Zadaru, Larnaki, Dubrownika, Nicei, Wenecji, Splitu, Czarnogóry i Lubljany. Ich start planowany jest na 28 maja br. Rejsy wakacyjne oznaczone są numerami LO8XXX i obsługiwane samolotami Boeing 737.

Kolejne połączenia sezonowe i regularne będą stopniowo pojawiały się w rozkładach LOT-u. Docelowy kształt siatki i częstotliwość połączeń w sezonie letnim 2021 r. będzie uzależniony od sytuacji epidemicznej na świecie.

W siatce LOT na lato 2021 zwraca uwagę silna (jak na LOT) oferta do Grecji, która na turystykę dla przylatujących z Unii Europejskiej i 5 innych wybranych krajów otworzyła się już 19 kwietnia. Więcej niż przed rokiem, jest w niej Chorwacji, która może się okazać drogim kierunkiem dla urlopowiczów, ponieważ ten kraj niespodziewanie otworzył się na przylatujących ze Stanów Zjednoczonych. Już dwie amerykańskie linie lotnicze otworzyły letnie loty do tego kraju — Delta do Zagrzebia, a United do Zagrzebia i Dubrownika.

LOT zbudował tegoroczną letnią siatkę korzystając z doświadczeń sprzed roku, kiedy sprawdziły się letnie kierunki wakacyjne, z tym, że oprócz większej oferty z Warszawy dodaje kolejne z portów regionalnych. Letnia siatka startuje 18 czerwca br, a większość z nich oferowana będzie z częstotliwością jednej rotacji tygodniowo.

I tak z Gdańska będzie można polecieć raz w tygodniu do Burgas, z Katowic do Kalamaty, Barcelony, Burgas (4 razy w tygodniu), Aktion (Leukada w regionie Wysp Jońskich), Aten (2 razy w tygodniu), na Samos i do Warny (2 razy w tygodniu), z Poznania na Majorkę, z Rzeszowa do Zadaru z Warszawy do Tiwatu (Czarnogóra) i Batumi, z Wrocławia do Barcelony i na Kos. Na obecny kształt letniej siatki, tak jak to było w 2020 wpływ mają aktualne obostrzenia sanitarna i plany ich poluzowania w wakacje.

Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru