Brytyjska niezależna organizacja Advertising Standards Authority (ASA) nadzorująca branżę reklamową nakazała amerykańskiej sieci fast foodów wycofanie swojej najnowszej reklamy promującej jej pierwszego roślinnego burgera. Burger King wypuścił kanapkę Rebel Whopper w styczniu i aktywnie reklamował ją na mediach społecznościowych, w tym na Twitterze i Facebooku.
Reklamy sugerują, że Rebel Whopper nie zawiera wołowiny ani innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Sama data premiery roślinnego burgera nie jest bez znaczenia - styczeń w ostatnich latach nazywany jest przez Brytyjczyków „veganuary”, ponieważ organizowane są wtedy akcje społeczne zachęcające do przejścia na dietę wegetariańską bądź wegańską.
Problem w tym, że - jak zauważa ASA - Rebel Whopper wcale nie jest odpowiedni dla wegan, co zresztą drobnym druczkiem przyznaje pod reklamą Burger King. Sojowy kotlet jest bowiem smażony na tym samym grillu co wołowina, może więc zawierać śladowe ilości mięsa, i używany jest do niego majonez wyprodukowany z jajek.
Czytaj także: McDonald's wywołał oburzenie reklamą o koronawirusie