Ponad 40 proc. Polaków zmieniło podczas pandemii swoje zwyczaje żywieniowe, a w ramach tej grupy co czwarty przynajmniej ograniczył jedzenie mięsa, jak również wprowadził jego roślinne zamienniki albo ograniczył nabiał – wynika z badania Market Research World dla firmy Upfield. Już z ubiegłorocznego Raportu Food-Trendów serwisu Pyszne.pl wynikało, że 1 mln Polaków w wieku 18–65 lata nie jada mięsa, a 2 mln zaczyna ograniczać jego spożycie. Teraz ten trend zdecydowanie przyspieszy.
Wege bije rekordy
Biedronka podaje, że w pierwszej połowie 2020 r. sprzedała np. o 160 proc. więcej tofu Go Vege w porównaniu z takim samym okresem 2019 r. Powodzeniem cieszą się hummusy Go Vege – ich sprzedaż wzrosła o 40 proc. – Dlatego wprowadziliśmy do oferty kolejne produkty, które są odpowiednie także dla wegan: Vege Burgery w sześciu smakach, plastry wegańskie, majonez wegański czy kiełbaski sojowe – mówi Jan Kołodyński z biura prasowego Biedronki. – Dobrym przykładem jest ogólnopolska premiera w naszej sieci produktów Bakomy linii Ave Vege czy też stała obecność zastępników mleka marki ALPRO na półkach naszych sklepów – dodaje.
Czytaj także: Czy weganie jedzą taniej? Czy taka dieta się opłaca?
– Ograniczanie białka zwierzęcego może być postrzegane jako sposób na walkę z kryzysem klimatycznym, okazywanie współczucia dla zwierząt, ochrona zdrowia, ale także jako element prewencji kolejnych pandemii – mówi Patricia Homa, dyrektor ProVeg International w Polsce.