Halloween to nie tylko wyjątkowo lubiana przez dzieci coroczna zabawa uliczna, ale też okazja dla producentów słodyczy do kosmicznych zarobków. Wiedzą o tym takie międzynarodowe koncerny, jak Mars, Ferrero, Mondele czy Hershey, które w ostatnich latach wydłużyły sezon halloweenowy na trzy miesiące.
Jak prognozuje największe na świecie stowarzyszenie zrzeszające podmioty handlu detalicznego NRF (National Retail Federation), amerykańscy konsumenci wydadzą w tym roku 3,6 mld dolarów na słodycze z okazji Halloween, w porównaniu do 3,1 mld dolarów w 2022 roku. NRF spodziewa się tak znacznego wzrostu sprzedaży nawet pomimo licznych wyzwań gospodarczych, bo klienci szukają oszczędności gdzie indziej.
– Wiemy, że w trudnych gospodarczo czasach konsumenci są w szczególności zainteresowani dostarczaniem sobie radości z prostych rzeczy… takich jak Halloween – podkreślił cytowany przez CNBC Michele Buck, prezes Hershey, na spotkaniu z inwestorami w lipcu.
Czytaj więcej
Gracz z Kalifornii dzięki jednemu biletowi zakupionemu za 2 dolary wygrał w amerykańskiej loterii Powerball 1,73 mld dolarów. To druga największa wygrana w historii loterii.
Podobnie do sprawy podchodzi Mars, właściciel takich marek słodyczy jak Snickers, Twix czy M&M’s. Jak przyznał dyrektor ds. sprzedaży Marsa, Tim LeBel (w październiku nazywany dyrektorem ds. Halloween), przygotowania do tego święta rozpoczynają się nawet dwa lata wcześniej. Przez ten czas starannie omawia z największymi detalistami nowe trendy dotyczące smaków, pakowania słodyczy czy kwestii ekologicznych.