Producenci słodyczy już zacierają ręce przed Halloween. Mars szykuje nowości

Najbardziej lukratywny, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, dzień w roku nadchodzi wielkimi krokami. Producenci cukierków i batonów rozpoczynają już przygotowania do Halloween, spodziewając się znacznie wyższych obrotów niż w ubiegłym roku.

Publikacja: 14.10.2023 15:14

Producenci słodyczy już zacierają ręce przed Halloween. Mars szykuje nowości

Foto: Adobe Stock

ala

Halloween to nie tylko wyjątkowo lubiana przez dzieci coroczna zabawa uliczna, ale też okazja dla producentów słodyczy do kosmicznych zarobków. Wiedzą o tym takie międzynarodowe koncerny, jak Mars, Ferrero, Mondele czy Hershey, które w ostatnich latach wydłużyły sezon halloweenowy na trzy miesiące.

Jak prognozuje największe na świecie stowarzyszenie zrzeszające podmioty handlu detalicznego NRF (National Retail Federation), amerykańscy konsumenci wydadzą w tym roku 3,6 mld dolarów na słodycze z okazji Halloween, w porównaniu do 3,1 mld dolarów w 2022 roku. NRF spodziewa się tak znacznego wzrostu sprzedaży nawet pomimo licznych wyzwań gospodarczych, bo klienci szukają oszczędności gdzie indziej.

– Wiemy, że w trudnych gospodarczo czasach konsumenci są w szczególności zainteresowani dostarczaniem sobie radości z prostych rzeczy… takich jak Halloween – podkreślił cytowany przez CNBC Michele Buck, prezes Hershey, na spotkaniu z inwestorami w lipcu.

Czytaj więcej

Kolejny gracz amerykańskiej loterii stał się miliarderem. Ma trudny wybór

Podobnie do sprawy podchodzi Mars, właściciel takich marek słodyczy jak Snickers, Twix czy M&M’s. Jak przyznał dyrektor ds. sprzedaży Marsa, Tim LeBel (w październiku nazywany dyrektorem ds. Halloween), przygotowania do tego święta rozpoczynają się nawet dwa lata wcześniej. Przez ten czas starannie omawia z największymi detalistami nowe trendy dotyczące smaków, pakowania słodyczy czy kwestii ekologicznych.

– Wiele z tych spraw zajmuje nam dwa lata, by opracować i rozwinąć ofertę oraz wprowadzić nowe produkty na rynek. Więc to, czym zajmujemy się od 2021 roku, zaczynacie widzieć w 2023 roku – powiedział Tim LeBel w rozmowie z CNBC.

Najgorętszy etap planowania z kolei zaczyna się teraz – na dwa-trzy tygodnie przed Halloween. Wtedy, jak zaznaczył LeBel, po raz kolejny siada do stołu z detalistami, by ustalić ilości danych słodyczy, które trafią w Halloween do obrotu, i określić, które trendy już są nieaktualne. Jedną z tegorocznych nowości koncernu Mars mają być Skittles Shriekers – w każdym opakowaniu mają znaleźć się klasyczne drażetki wraz z kilkoma kwaśnymi, których nie będzie można odróżnić od reszty. Ma to zapewnić nowe doznania podniebienia, ale też rozrywkę dla dzieci bawiących się w „cukierek albo psikus”.

Halloween to nie tylko wyjątkowo lubiana przez dzieci coroczna zabawa uliczna, ale też okazja dla producentów słodyczy do kosmicznych zarobków. Wiedzą o tym takie międzynarodowe koncerny, jak Mars, Ferrero, Mondele czy Hershey, które w ostatnich latach wydłużyły sezon halloweenowy na trzy miesiące.

Jak prognozuje największe na świecie stowarzyszenie zrzeszające podmioty handlu detalicznego NRF (National Retail Federation), amerykańscy konsumenci wydadzą w tym roku 3,6 mld dolarów na słodycze z okazji Halloween, w porównaniu do 3,1 mld dolarów w 2022 roku. NRF spodziewa się tak znacznego wzrostu sprzedaży nawet pomimo licznych wyzwań gospodarczych, bo klienci szukają oszczędności gdzie indziej.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności