Producenci słodyczy już zacierają ręce przed Halloween. Mars szykuje nowości

Najbardziej lukratywny, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, dzień w roku nadchodzi wielkimi krokami. Producenci cukierków i batonów rozpoczynają już przygotowania do Halloween, spodziewając się znacznie wyższych obrotów niż w ubiegłym roku.

Publikacja: 14.10.2023 15:14

Producenci słodyczy już zacierają ręce przed Halloween. Mars szykuje nowości

Foto: Adobe Stock

ala

Halloween to nie tylko wyjątkowo lubiana przez dzieci coroczna zabawa uliczna, ale też okazja dla producentów słodyczy do kosmicznych zarobków. Wiedzą o tym takie międzynarodowe koncerny, jak Mars, Ferrero, Mondele czy Hershey, które w ostatnich latach wydłużyły sezon halloweenowy na trzy miesiące.

Jak prognozuje największe na świecie stowarzyszenie zrzeszające podmioty handlu detalicznego NRF (National Retail Federation), amerykańscy konsumenci wydadzą w tym roku 3,6 mld dolarów na słodycze z okazji Halloween, w porównaniu do 3,1 mld dolarów w 2022 roku. NRF spodziewa się tak znacznego wzrostu sprzedaży nawet pomimo licznych wyzwań gospodarczych, bo klienci szukają oszczędności gdzie indziej.

– Wiemy, że w trudnych gospodarczo czasach konsumenci są w szczególności zainteresowani dostarczaniem sobie radości z prostych rzeczy… takich jak Halloween – podkreślił cytowany przez CNBC Michele Buck, prezes Hershey, na spotkaniu z inwestorami w lipcu.

Czytaj więcej

Kolejny gracz amerykańskiej loterii stał się miliarderem. Ma trudny wybór

Podobnie do sprawy podchodzi Mars, właściciel takich marek słodyczy jak Snickers, Twix czy M&M’s. Jak przyznał dyrektor ds. sprzedaży Marsa, Tim LeBel (w październiku nazywany dyrektorem ds. Halloween), przygotowania do tego święta rozpoczynają się nawet dwa lata wcześniej. Przez ten czas starannie omawia z największymi detalistami nowe trendy dotyczące smaków, pakowania słodyczy czy kwestii ekologicznych.

– Wiele z tych spraw zajmuje nam dwa lata, by opracować i rozwinąć ofertę oraz wprowadzić nowe produkty na rynek. Więc to, czym zajmujemy się od 2021 roku, zaczynacie widzieć w 2023 roku – powiedział Tim LeBel w rozmowie z CNBC.

Najgorętszy etap planowania z kolei zaczyna się teraz – na dwa-trzy tygodnie przed Halloween. Wtedy, jak zaznaczył LeBel, po raz kolejny siada do stołu z detalistami, by ustalić ilości danych słodyczy, które trafią w Halloween do obrotu, i określić, które trendy już są nieaktualne. Jedną z tegorocznych nowości koncernu Mars mają być Skittles Shriekers – w każdym opakowaniu mają znaleźć się klasyczne drażetki wraz z kilkoma kwaśnymi, których nie będzie można odróżnić od reszty. Ma to zapewnić nowe doznania podniebienia, ale też rozrywkę dla dzieci bawiących się w „cukierek albo psikus”.

Halloween to nie tylko wyjątkowo lubiana przez dzieci coroczna zabawa uliczna, ale też okazja dla producentów słodyczy do kosmicznych zarobków. Wiedzą o tym takie międzynarodowe koncerny, jak Mars, Ferrero, Mondele czy Hershey, które w ostatnich latach wydłużyły sezon halloweenowy na trzy miesiące.

Jak prognozuje największe na świecie stowarzyszenie zrzeszające podmioty handlu detalicznego NRF (National Retail Federation), amerykańscy konsumenci wydadzą w tym roku 3,6 mld dolarów na słodycze z okazji Halloween, w porównaniu do 3,1 mld dolarów w 2022 roku. NRF spodziewa się tak znacznego wzrostu sprzedaży nawet pomimo licznych wyzwań gospodarczych, bo klienci szukają oszczędności gdzie indziej.

Przemysł spożywczy
Otmuchów wrócił do działalności, pod Wrocławiem czekają na falę
Przemysł spożywczy
Polscy producenci wysyłają żywność i napoje powodzianom. Woda zamiast oranżady
Przemysł spożywczy
Żabka wycofuje jeden z napojów i ostrzega klientów. Możliwe kawałki szkła
Przemysł spożywczy
Śniadanie drożeje. Masło w górę, jajek mało, następny może być chleb
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Przemysł spożywczy
Kimchi ofiarą zmian klimatu