Nowe opakowanie zostanie wprowadzone w 500 sklepach Tesco w Wielkiej Brytanii od 29 maja – informuje BBC. Amerykański koncern zdecydował się na taką zmianę dwa lata po ty jak konkurencja, w tym firma Nestle od stycznia 2021 roku używa papierowych opakowań dla Smarties, a od grudnia 2022 roku dla niektórych słodyczy marki Quality Street. Dziewięć z 11 tradycyjnych słodyczy z Quality Street sprzedawanych jest już w opakowaniach papierowych. Orange Crunch i Green Triangle wciąż oferowane są w opakowaniach foliowych, ponieważ nadają się one do recyklingu.
Czytaj więcej
Ustawa, która weszła dziś w życie, ma generalnie zniechęcać do sięgania po jednorazowe opakowania i przedmioty z tworzyw sztucznych. Część z nich, jak słomki i inne drobiazgi, zniknie z rynku.
Koncern Mars twierdzi, że największym wyzwaniem jest znalezienie odpowiedniego opakowania papierowego o „odpowiednim poziomie właściwości ochronnych, aby chronić czekoladę” – informuje BBC.
Obecne plastikowe opakowania batonów Mars nie nadają się do recyklingu, podobnie jak wiele innych opakowań artykułów, w tym opakowania po chipsach i wiele opakowań po tabliczkach czekolady. Koncern Mars zapowiedział, że nowe opakowania sprawią, że „200 milionów batonów rocznie będzie neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Kanadzie”. Andrew Flood, menedżer ds. rozwoju opakowań w Tesco, powiedział, że jest „zachwycony współpracą z firmą Mars”, dodając, że inicjatywa jest zgodna z „własną strategią Tesco polegającą na usuwaniu plastiku i opakowań” z jej działalności – informuje BBC.