#RZECZoBIZNESIE: Marta Bańkowska: Bez relacji nauka nie będzie efektywna

Dzieci i nauczyciele uświadomili sobie jaką wartością są społeczne kontakty - mówi Marta Bańkowska ze szkoły Mentis, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 29.01.2021 15:22 Publikacja: 29.01.2021 13:48

#RZECZoBIZNESIE: Marta Bańkowska: Bez relacji nauka nie będzie efektywna

Foto: tv.rp.pl

Dzieci z klasy 1-3 wróciły do szkoły.

- Pandemia namieszała w wielu obszarach naszego życia, zwłaszcza w edukacji. Po powrocie dzieci do szkoły obserwujemy ich wielką radość, że mogą spotkać się z kolegami. Dla niektórych dzieci powrót był łatwiejszy, dla niektórych trudniejszy - mówiła Bańkowska.

- Dzieci i nauczyciele uświadomili sobie jaką wartością są społeczne kontakty. Jako psycholog wiem jak wielką wartością jest ten kontakt. Edukacja to przede wszystkim relacja. Bez niej cała nauka nie będzie miała oczekiwanego efektu – dodała.

Na ile nauczyciele odnaleźli się, gdy trzeba było pracować na komputerze?

Gość oceniła, że szkoły niepubliczne poradziły sobie znacznie lepiej. - To kameralna społeczność, która stawia na relacje, gdzie proces nauczania jest zindywidualizowany. Nauczyciele byli gotowi, żeby się szkolić, nauczyć się nowych narzędzi. Łatwiej im dalej kontynuować relacje z dziećmi. Samym dzieciakom kwestie techniczne przychodzą z ogromną łatwością – tłumaczyła.

Podkreśliła, że kiedy uczeń przychodzi do szkoły, można go każdego dnia obserwować, zobaczyć, że ma jakąś trudność. - Kiedy dzieje się to w domu duża odpowiedzialność jest po stronie rodzica, który musi być na to wyczulony. Nauczyciel, który obserwuje poprzez komunikatory internetowe ma utrudnione zadanie. Czasami uczniowie nawet nie chcą włączać kamerek - mówiła Bańkowska.

Przypomniała, że nasze pokolenie uczyło się języków obcych w tradycyjny sposób. - Bez praktyki za granicą czy ciągłego kontaktu z językiem ta zdolność zamiera. Bardzo ważne jest, żeby dzieci uczyły się języków obcych od najmłodszych lat. Aparat mowy w najmłodszych latach jest plastyczny, później się usztywnia i nie jesteśmy w stanie mówić z akcentem. Zaszczepienie w młodym człowieku chęci poznawania obcego języka to kapitał na całe życie. Bez języka angielskiego nie mamy możliwości, żeby w pełni rozwinąć swój potencjał zawodowy. W klasach 1-6 nie ma dwujęzycznej publicznej szkoły podstawowej. Tę lukę wypełniają szkoły niepubliczne - oceniła Bańkowska.

Dzieci z klasy 1-3 wróciły do szkoły.

- Pandemia namieszała w wielu obszarach naszego życia, zwłaszcza w edukacji. Po powrocie dzieci do szkoły obserwujemy ich wielką radość, że mogą spotkać się z kolegami. Dla niektórych dzieci powrót był łatwiejszy, dla niektórych trudniejszy - mówiła Bańkowska.

Pozostało 85% artykułu
Praca
Kontrowersyjna oferta pracy Mentzena. Ponad normę i bez work-life balance
Praca
Szefowie nie mogą już liczyć na ponowne zapełnienie biur
Praca
Świat na walizkach – prawie miliard chętnych do emigracji
Praca
Polscy uczniowie nie radzą sobie z komputerami. Zaskakujące wyniki testu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Praca
Firmy nie zdają sobie sprawy z tego ukrytego kosztu. A to ogromne straty. Wyniki badań