Serwis podaje, że 88 proc. badanych jest zadowolonych z wykonanych usług. Klienci bardzo cenią sobie doświadczonych specjalistów.
Cena i opinie
- Rynek fotowoltaiki w Polsce rośnie w zawrotnym tempie. Tak szybko nie rozwija się żaden inny sektor OZE. W 2019 roku nasz kraj osiągnął przyrost nowych mocy na poziomie około 0,9 GW, co uplasowało go na piątej pozycji w całej Unii Europejskiej – podają eksperci Oferteo.pl. - Według raportu „Rynek Fotowoltaiki w Polsce 2020" przygotowanego przez Instytut Energetyki Odnawialnej moc zainstalowana fotowoltaiki w Polsce z końcem 2020 roku wyniesie ponad 2,5 GW. Dane IEO wskazują jednocześnie, że obroty na rynku fotowoltaiki wzrosną w tym roku w stosunku do 2019 nawet o 25 proc. i przekroczą 5 mld zł. Dane te jednoznacznie wskazują, że fotowoltaika jest branżą z ogromnym potencjałem, za którą stoją wielkie pieniądze. Z każdym rokiem przybywa firm specjalizujących się w usługach z nią związanych. Takie przedsiębiorstwa, poza samym montażem i dostarczeniem odpowiednich paneli, ustalają także zapotrzebowanie na energię w gospodarstwie, dobierają odpowiedni sprzęt i rozwiązania, a nawet pomagają inwestorom dopełnić formalności związanych z pozyskaniem dofinansowania. Dobrze wybrany wykonawca może bardzo sprawnie i bez problemów przeprowadzić klienta przez cały proces inwestycyjny.
Oferteo.pl sprawdza, jak wygląda proces poszukiwania przez Polaków firmy do wykonania instalacji. Wyniki badania wskazują, że kluczowym czynnikiem, branym pod uwagę przy wyborze wykonawcy, jest cena. - Jako najważniejszą wskazało ją aż 53 proc. badanych. Na drugim miejscu z wynikiem 39 proc. znalazły się opinie poprzednich klientów. 23 proc. inwestorów przyznało, że firmę polecili im znajomi lub rodzina, a 21 proc. wybrało taką, która mogła wykonać zlecenie w dogodnym terminie – informują autorzy raportu Oferteo.
Znalezienie odpowiedniego wykonawcy zajmuje inwestorom zwykle dwa - trzy tygodnie (31 proc. respondentów). 21 proc. badanych na poszukiwania poświęciło trzy - cztery tygodnie, a 30 proc. odpowiednią firmę znalazło dopiero po miesiącu. Pozostałym 18 proc. udało się to w mniej niż tydzień.
Co ciekawe, aż 77 proc. właścicieli instalacji fotowoltaicznej przyznało, że przy wyborze zleceniobiorcy bardzo duże znaczenie miało, jak długo firma istnieje. Przedsiębiorstwa z dużym doświadczeniem, renomą i wieloma zrealizowanymi zleceniami cieszą się zdecydowanie największą popularnością. Oznacza to nieco utrudnioną sytuację dla małych, nowych firm, które swoje portfolio będą dopiero budować.