W grudniu i styczniu informowaliście o pozyskaniu na wysokie stanowiska menedżerskie zagranicznych specjalistów związanych m.in. z funduszem Amstar. Celem jest ekspansja zagraniczna – jak wyglądają plany?
Na polskim rynku działamy od 2009 r., staliśmy się rozpoznawalnym, ogólnokrajowym graczem. Myśl o inwestycjach poza Polską kiełkowała już wcześniej, postanowiliśmy w tym roku zacząć ją realizować.
Naturalnym kierunkiem są kraje naszego regionu Europy traktowane przez inwestorów jak geograficzno–biznesowy koszyk. Z jednej strony chcemy zwiększać skalę i dywersyfikować rynki, z drugiej wielu naszych klientów prowadzących działalność w Polsce jest lub zamierza być obecnych w centralnej Europie – podążamy zatem za potrzebami najemców.
Jesteśmy na samym początku drogi, w pierwszej kolejności stawiamy na Czechy, gdzie rezyduje Chris Zeuner, wspomniany w pytaniu ekspert z bogatym doświadczeniem, którego powołaliśmy do zarządu. To będzie rok rozruchu, rozpoczynamy poszukiwania terenów, myślę, że w przyszłym roku będziemy oddawać pierwszy czeski magazyn.
Polski rynek jest rozgrzany, zasoby przekroczyły 20 mln mkw., agenci mówią o rekordowym popycie, a inwestorzy pierwszy raz w historii rynku ulokowali więcej w magazyny niż biura. Magazyny mają jeszcze tak znaczący potencjał wzrostu?