Prawie 41 mld dol. wynosi już wartość chińskiego rynku gier – wynika z najnowszych danych portalu branżowego Newzoo. Na pozycji wicelidera utrzymują się Stany Zjednoczone z 36,9 mld dol. Dwa lata temu te wartości wynosiły odpowiednio: 34 mld dol. i 32 mld dol.
W siłę rosną również pozostałe rynki gier, ale nie są to tak spektakularne zwyżki liczone w miliardach, co jednak nie powinno dziwić, bo populacja (a więc i liczba graczy) w pozostałych krajach jest zdecydowanie mniejsza. Niemniej warto odnotować utrzymującą się mocną pozycję dwóch kolejnych państw w zestawieniu: Japonii i Korei Południowej. W tym pierwszym wartość rynku gier zbliża się już do 19 mld dol., a w drugim do 7 mld dol. Pierwszą piątkę zestawienia zamykają Niemcy z 6 mld dol.
Azja odpowiada w sumie za prawie połowę łącznych przychodów ze sprzedaży gier na świecie. Dynamika tych krajów byłaby jeszcze wyższa, gdyby nie funkcjonujący (w szczególności w Chinach) restrykcyjny system certyfikacji. Ponadto państwa azjatyckie prowadzą wiele akcji mających na celu walkę z uzależnieniem od gier wśród najmłodszych.
W tym roku wartość globalnego rynku gier urośnie do ponad 174 mld dol. z zeszłorocznych 159 mld dol. W 2023 r. przekroczy 200 mld dol. – prognozuje Newzoo. Największy potencjał wzrostu mają gry mobilne.