Konkurujące dotąd Booksy i Versum, rodzimy gracz, do którego należy portal rezerwacyjny Moment.pl, podjęły decyzję o połączeniu spółek. Dalsza współpraca obu startupów będzie prowadzona już pod wspólną marką Booksy. Wartości transakcji nie ujawniono, ale wiadomo, że po fuzji z usług nowego podmiotu tylko w branży hair & beauty korzystać będzie blisko 13 mln użytkowników na całym świecie.
Na globalnym szczycie
Startup Booksy, założony przez Stefana Batorego – matematyka z wykształcenia, ultramaratończyka z zamiłowania, jednego z najbardziej doświadczonych polskich przedsiębiorców działających w sektorze nowych technologii – jeszcze przed połączeniem z Versum była najchętniej wybieraną aplikacją do rezerwacji w App Store i Google Store. Już od dawna spółka Batorego wymieniana była w gronie potencjalnych kandydatów na pierwszego polskiego jednorożca (startup o wycenie ponad 1 mld dol.). Teraz – gdy rodzima firma jest globalnym liderem oprogramowania do zarządzania salonami i największym na świecie tzw. marketplace'em dla branży hair & beauty (szacuje się, że tylko w przyszłym roku obsłuży blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł) – to bez wątpienia główny pretendent do tego miana.
Zresztą Stefan Batory i Sebastian Maśka, założyciel Versum, nie ukrywają, że pomysł na fuzję zrodził się po to, by wejść na szczyt klasyfikacji największych graczy w branży.
– Motywem decyzji była chęć szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera – przyznają zgodnie twórcy obu startupów.