– Ostrzegamy, że wejście w życie projektu w obecnym kształcie będzie miało dalece negatywne skutki dla całej gospodarki i zamiast zakładanych dodatkowych przychodów, przyniesie wielomiliardowe straty – podkreśla Rada Przedsiębiorczości w ogłoszonym w środę stanowisku.
To wspólny głos tworzących radę największych polskich organizacji przedsiębiorców i pracodawców – w tym BCC, Federacji Przedsiębiorców Polskich, KIG, ABSL, Konfederacji Lewiatan, Pracodawców RP, PRB Związku Banków Polskich i Związku Rzemiosła Polskiego. Wszystkie one – za pośrednictwem Rady Przedsiębiorczości – stanowczo zaprotestowały przeciw rządowym planom dodatkowego opodatkowanie przychodów z reklam. Jak przypomina rada, rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki; według wyliczeń firmy doradczej Deloitte każda złotówka wydana na reklamę przekłada się na 7 złotych wzrostu PKB.
Czytaj także: List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych
Nowy podatek, zatrzymując koło zamachowe gospodarki, dotknie nie tylko media, ale wszystkich przedsiębiorców i obywateli. Doprowadzając do ograniczenia reklamy, zmniejszy bowiem konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat.
Zdaniem Rady Przedsiębiorczości wprowadzenie takich obciążeń w środku roku podatkowego i w dodatku w czasie pandemii będzie miało efekt odwrotny do zamierzonego. Skutkiem nowego podatku, zamiast wyliczanych przez Ministerstwo Finansów ok. 800 mln złotych wpływów podatkowych, może być 6 miliardów złotych strat na podatku VAT, PIT i CIT.