Sieci sprzedaży detalicznej w USA borykały się od dłuższego czasu z wieloma problemami. Największym z nich była rosnąca konkurencja ze strony koncernu Amazon oraz innych sklepów internetowych. W 2019 r. zamknięto w USA rekordowe 9,3 tys. placówek handlowych. Pandemia koronawirusa i towarzyszące jej ograniczenia gospodarcze tylko pogłębiły problemy sieci sprzedaży detalicznej. Z wyliczeń Coresight Research wynika, że jak dotąd, od początku roku, ogłoszono w USA likwidację 4005 sklepów, z czego 900 przypada na sieć Pier 1 Imports (sprzedającą wyposażenie domów).
„Biorąc pod uwagę to, że powrót do przedkryzysowych poziomów sprzedaży będzie stopniowy, wielu sprzedawców będzie miało problemy z przetrwaniem" – twierdzą analitycy Coresight Research.
To będzie problemem też dla właścicieli galerii handlowych. Będą musieli oni musieli przyciągnąć nowych dzierżawców w miejsce zamykanych sklepów.