Wartość segmentu aut premium i luksusowych wyniosła 24,7 mld zł – po dużym wzroście sprzedaży zarówno w ujęciu ilościowym o 5,1 proc., jak i wartościowym aż 20,5 proc., co jest efektem ogólnego wzrostu cen.). W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 95,7 tys. nowych samochodów marek premium oraz 329 sztuk samochodów luksusowych.
Czytaj więcej
Po sukcesie w USA gigant e-handlu uruchamia w niektórych krajach Europy możliwość korzystania ze e-sklepu z luksusowymi ubraniami.
Rynek luksusowej odzieży i akcesoriów w 2022 roku powiększył się o 9,9 proc. rdr osiągając wartość 3,2 mld zł – przewyższając rekordową wartość tego segmentu (3,1 mld złotych) z roku 2019. Segment luksusowych kosmetyków i perfum osiągnął w Polsce w ubiegłym roku wartość 1,2 mld złotych – co przełożyło się na wzrost 7,7 proc. Za ponad połowę wartości tego segmentu odpowiadają perfumy.
Z kolei sprzedaż na rynku luksusowej biżuterii i zegarków w Polsce wzrosła w 2022 roku w porównaniu do roku poprzedniego o 10,3 proc. do 540 mln zł. Według prognoz ten segment rynku dóbr luksusowych przekroczy wartość sprzed pandemii już w tym roku.
Najważniejszą grupą docelową dla firm z branży dóbr luksusowych pozostają osoby bardzo bogate, z zarobkami powyżej 1 mln zł brutto rocznie. W 2021 roku w Polsce mieszkało 37 tys. takich osób co oznacza wzrost o 4,8 proc. rdr.