Trend widać w całej Europie, 74 proc. konsumentów choć raz kupiło coś online za granicą - wynika z najnowszego PayPal eCommerce Index. Jeśli chodzi o Polskę, to wynik wynosi 69 proc. kupujących online. Dodatkowo z badania wynika, że 1/4 krajowych zakupów online to transakcje spoza Polski.
Ogółem w zakupach międzynarodowych przoduje Grecja, gdzie aż 87 proc. konsumentów badanych przez PayPal dokonuje takich zakupów. Chętnie towary z zagranicy sprowadzają też Irlandczycy z wynikiem 83 proc., Izraelczycy z 79 proc. i Szwedzi z 76 proc.
PayPal podkreśla, że zakupy międzynarodowe są szczególnie kuszące ze względu na atrakcyjne ceny. Średnio ponad połowa kupujących z Izraela, Grecji i Irlandii wskazuje ten czynnik jako kluczowy. Ważnym czynnikiem kierującym uwagę Europejczyków za granicę jest niedostępność niektórych towarów w ich własnych krajach, co przyznaje 39 proc.
Czytaj więcej
Po danych sprzedażowych za listopad i początek grudnia już widać, że spada sprzedaż odzieży, zaś elektronikę wybieramy tańszą. Na fali są za to kosmetyki. To pokazuje, że Polacy dużo ostrożniej komponują świąteczne budżety.
W Polsce sprzedawcy również zyskują na tym trendzie, ok. 5 na 6 z nich sprzedaje swoje produkty za granicą. Według badania PayPal, w 2022 roku już 33 proc. obrotów polskich sprzedawców było generowanych przez zagraniczne zamówienia online, co jest widocznie wyższe od średniej europejskiej wynoszącej 29 proc.