Sprzedawcy internetowi mają teoretycznie przewagę cenową nad stacjonarnymi sklepami. Te drugie jednak teraz odpaliły najmocniejsze działa w bitwie o portfele oszczędzających konsumentów, czyli urządzają promocje.
W sytuacji, gdy wiele gospodarstw domowych – z powodu rosnących rachunków za prąd czy ogrzewanie, ale również podstawowe produkty spożywcze – ma coraz mniejszy budżet na inne wydatki, sprzedawcy muszą się liczyć z poważnymi ograniczeniami wydatków konsumpcyjnych.
Widać to choćby po ogłoszonych właśnie wynikach Allegro. Największy sprzedawca internetowy w raporcie za drugi kwartał obniżył prognozy wyników finansowych oraz inwestycji na cały 2022 r. – zarówno dla całej grupy, jak i dla działalności w Polsce.
– Z perspektywą znacznie trudniejszego otoczenia napędzanego wysoką inflacją i rosnącymi kosztami życia, coraz więcej uwagi poświęcamy efektywności kosztowej, podczas gdy nadal napędzamy wzrost poprzez dobre wyniki w Polsce i ekspansję międzynarodową – mówi Roy Perticucci, prezes Allegro.