Jak wynika z badań, już 88 proc. Polaków jest zainteresowanych robieniem zakupów w sklepach bezobsługowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Kaufland wprowadza usługę samodzielnego skanowania produktów za pomocą mobilnego skanera.
Celem projektu jest skrócenie czasu, w którym dokonywane są zakupy do niezbędnego minimum. Dzięki technologii konsument może skanować wybrane produkty już w trakcie zakupów, a na końcu dokonać płatności w kasie samoobsługowej. Żeby zasygnalizować chęć zapłaty, należy zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas, a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze. Ostatni krok w tym samoobsługowym procesie to płatność.
Polska jest trzecim krajem po Czechach i Rumunii, gdzie klienci mogą korzystać z usługi K-Scan. Z samodzielnej obsługi oraz skanowania artykułów można korzystać już w sześciu sklepach Kaufland na Śląsku – w Tarnowskich Górach, Chorzowie (w dwóch sklepach), Katowicach (w dwóch sklepach) i Siemianowicach Śląskich. Do końca 2022 r. usługa zostanie wprowadzona w kilkudziesięciu sklepach w całym kraju.
Czytaj więcej
Kryzys klimatyczny, wojna na Ukrainie i zamiłowanie Francuzów do musztardy dały w efekcie puste półki. Ale poprawa sytuacji już za rogiem.
- Nowoczesne technologie są oczywistą częścią naszego życia. Korzystamy z nich w pracy i prywatnie, w każdej dziedzinie, również przy tak codziennej czynności jak zakupy. Stale analizujemy potrzeby konsumentów i wprowadza nowoczesne rozwiązania, które przyspieszają zakupy i zwiększają ich komfort – mówi Maja Szewczyk, dyrektorka Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.