Kaufland testuje w Polsce samodzielne skanowanie produktów

Sieć Kaufland wprowadza usługę samodzielnego skanowania produktów K-Scan podczas kupowania, co pozwala na przyspieszenie procesu. Na razie w kilku lokalizacjach.

Publikacja: 06.09.2022 14:47

Kaufland testuje w Polsce samodzielne skanowanie produktów

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z badań, już 88 proc. Polaków jest zainteresowanych robieniem zakupów w sklepach bezobsługowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Kaufland wprowadza usługę samodzielnego skanowania produktów za pomocą mobilnego skanera.

Celem projektu jest skrócenie czasu, w którym dokonywane są zakupy do niezbędnego minimum. Dzięki technologii konsument może skanować wybrane produkty już w trakcie zakupów, a na końcu dokonać płatności w kasie samoobsługowej. Żeby zasygnalizować chęć zapłaty, należy zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas, a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze. Ostatni krok w tym samoobsługowym procesie to płatność.

Polska jest trzecim krajem po Czechach i Rumunii, gdzie klienci mogą korzystać z usługi K-Scan. Z samodzielnej obsługi oraz skanowania artykułów można korzystać już w sześciu sklepach Kaufland na Śląsku – w Tarnowskich Górach, Chorzowie (w dwóch sklepach), Katowicach (w dwóch sklepach) i Siemianowicach Śląskich. Do końca 2022 r. usługa zostanie wprowadzona w kilkudziesięciu sklepach w całym kraju.

Czytaj więcej

Jeden słoiczek na głowę. Tak Francuzi walczą z brakami musztardy

- Nowoczesne technologie są oczywistą częścią naszego życia. Korzystamy z nich w pracy i prywatnie, w każdej dziedzinie, również przy tak codziennej czynności jak zakupy. Stale analizujemy potrzeby konsumentów i wprowadza nowoczesne rozwiązania, które przyspieszają zakupy i zwiększają ich komfort – mówi Maja Szewczyk, dyrektorka Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

– Usługa K-Scan to kolejne ułatwienie, z którego mogą korzystać nasi klienci. Inne rozwiązania, które z sukcesem funkcjonują w naszej sieci, to kasy samoobsługowe, cyfrowe panele, przy pomocy których kupujący mogą sprawdzić cenę artykułu czy też zapoznać się z aktualnymi promocjami, cyfrowe ekrany reklamowe digital signage, aplikacja mobilna dla klientów czy inteligentny chatbot Kala, stworzony z myślą o osobach zainteresowanych pracą w Kauflandzie – dodaje.

Jak wynika z badań, już 88 proc. Polaków jest zainteresowanych robieniem zakupów w sklepach bezobsługowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Kaufland wprowadza usługę samodzielnego skanowania produktów za pomocą mobilnego skanera.

Celem projektu jest skrócenie czasu, w którym dokonywane są zakupy do niezbędnego minimum. Dzięki technologii konsument może skanować wybrane produkty już w trakcie zakupów, a na końcu dokonać płatności w kasie samoobsługowej. Żeby zasygnalizować chęć zapłaty, należy zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas, a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze. Ostatni krok w tym samoobsługowym procesie to płatność.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd