Eliminowanie folii i ogółem jednorazowych opakowań ze sklepów wchodzi na nowy poziom. Od dawna w większości dostępne są wielorazowe worki do warzenia owoców czy warzyw. Kolejne sklepy wprowadzają także ułatwienia typu zakup dań gotowych do własnych pudełek czy słoików.
Teraz Carrefour zapowiada wprowadzenie ogólnopolskich zmian na stoiskach tradycyjnych, w działach warzyw i owoców oraz piekarni. Od 22 kwietnia będzie zachęcał klientów do zakupów produktów na wagę z wykorzystaniem własnych opakowań, oferując im w zamian 25 proc. rabatu od ceny wyjściowej w przypadku wybranych produktów.
Akcja dotyczy promowania nowych opakowań przy zakupie na wagę owoców, warzyw, serów, wędlin, mięsa, ryb, produktów garmażeryjnych oraz pieczywa. Opakowania i worki będą dostępne przez cały weekend we wszystkich hiper- i supermarketach sieci.
– Ograniczanie marnowania żywności i promowanie zrównoważonych nawyków zakupowych to wspólny cel dla naszych klientów i naszej sieci – mówi Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska. – Przy okazji świętowania Dnia Ziemi możemy ogłosić kolejne rozwiązania, które ułatwią naszym klientom dokonywanie rozsądnych zakupów. Dzięki opakowaniom i workom wielorazowego użytku będą oni mogli kupić dokładnie taką ilość produktu, jaką potrzebują – dodaje.
Czytaj więcej
Polacy dotąd niespecjalnie angażowali się w tego rodzaju akcje, jednak wobec marek, które nie chcą zrezygnować ze sprzedaży w Rosji, wygląda to zupełnie inaczej.