Jak wynika z danych platformy Shoper, obsługującej tysiące polskich e-sklepów, w grudniu liczba transakcji rdr wzrosła 40 proc. Wartościowo wygląda to jeszcze lepiej ze wzrostem w porównaniu do grudnia 2020 r. o 53 proc.
- Zakupy online z roku na rok są coraz powszechniejsze, a oferta sklepów internetowych lepiej dopasowana do potrzeb Polaków, którzy w miejsce sprzedaży stacjonarnej wybierają chętniej tę internetową – mówi Artur Halik, szef sprzedaży w Shoper.
Platforma podaje, że w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie 2021 (13-19.12), w sklepach internetowych korzystających z jej rozwiązań wartość transakcji wzrosła o 66 proc. względem tygodnia poprzedzającego Święta w 2020 roku (14-20.12), a liczba zamówień była większa o 55 proc.
Czytaj więcej
Chcą wydać na nie średnio 186 zł - 26 zł mniej niż przed rokiem i grubo ponad 100 zł mniej niż przed pandemią. 61 proc. spędzi go w domu - samotnie lub tylko z rodziną.
Przez ostatnie siedem dni przed Wigilią wartość transakcji była większa niż w podobnym tygodniu 2020 roku o 71%, a liczba transakcji wzrosła o 62 proc. niż przed rokiem.