Według danych zebranych przez Santander Consumer Bank Polacy najczęściej odsyłają ubrania i obuwie. Na kolejnym miejscu znalazła się elektronika. Najczęściej powodem takiej decyzji są złe wymiary produktu, jednak co ósmy badany zadeklarował, że otrzymany towar dotarł uszkodzony lub był niezgodny z opisem widniejącym na stronie sklepu.
Sklepy internetowe przyznają, że średnio co trzecie zamówienie odzieżowe jest zwracane - na zachodzie UE to nawet połowa.
Jeśli chodzi o najczęściej odsyłane w Polsce produkty to 56,2 proc. wskazań mają ubrania, a 38,8 proc. obuwie. Elektronika ma 16,4 proc., a sprzęt AGD 8,2 proc.
Z badania Santander Consumer Bank wynika, że 47,4 proc. Polaków zdarzyło się zwrócić zamówiony wcześniej towar do sklepu internetowego raz lub kilka razy, o kilkunastu przypadkach takiego zachowania mówi tylko 8,7 proc. badanych. Aż 43,4 proc. ankietowanych zadeklarowało, że nigdy tego nie zrobiło. Zamówione w sieci towary rzadziej zwracają osoby starsze w wieku 60-69 lub powyżej 70 lat - odpowiednio 51,9 i 75,3 proc., a częściej mieszkańcy dużych miastach.