Polacy chcą podbić rynek sklepem w kontenerze

Sklepy bez obsługi to już nie nowy trend, ale polski startup ATS Technology proponuje rozwiązanie z modułami kontenerowymi.

Publikacja: 22.11.2021 11:04

Polacy chcą podbić rynek sklepem w kontenerze

Foto: materiały prasowe

Polacy są gotowi na kupowanie w sklepach samoobsługowych, chce z nich korzystać ponad 50 proc. konsumentów, a zdaniem 53 proc. to przyszłość handlu. 69 proc. ma nadzieję na niższe ceny produktów w związku z pełną automatyzacją i brakiem obsługi.

Tego typu rozwiązania już zaczęły się pojawiać, ale teraz pojawiła się koncepcja sklepu samoobsługowego, oparta na mobilnym pawilonie sprzedażowym. Można go dowolnie przenieść w inne miejsce nie ponosząc znaczących kosztów. Ma także niewielkie wymagania techniczno-konstrukcyjne – płaskie podłoże, powierzchnia 20 mkw. i podłączenie do prądu – pozwalają rozpocząć działalność handlową.

Czytaj więcej

W małych sklepach coraz drożej. Duże sieci odpierają inflację

Założyciele ATS Technology to Andrzej Wojciechowicz, Krzysztof Grabowski i Witold Rydzewski. Każdy ma bogate doświadczenie i to trzy różne spojrzenia na sprzedaż.

Wszystkie procesy związane z funkcjonowaniem sklepu mogą być obsługiwane przez jedną osobę, która może również zarządzać obsługą 10 pawilonów (1 klaster). W koszt utrzymania wliczony jest również pełny serwis techniczny zapewniony przez producenta. Postawienie 4 klastrów (40 pawilonów) w ciągu 3 lat to koszt 1,5 mln zł przy finansowaniu leasingiem.

– Dzięki temu, że proces zakupowy w naszym sklepie będzie w pełni zautomatyzowany i wiemy, jak wykorzystać dane, którymi będą z nami dzielić się użytkownicy, możemy badać i reagować na preferencje zakupowe klientów, w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku e-commerce - mówi Krzysztof Grabowski.

Koncepcja nowego modelu sprzedaży autorstwa ATS Technology jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020.

Polacy są gotowi na kupowanie w sklepach samoobsługowych, chce z nich korzystać ponad 50 proc. konsumentów, a zdaniem 53 proc. to przyszłość handlu. 69 proc. ma nadzieję na niższe ceny produktów w związku z pełną automatyzacją i brakiem obsługi.

Tego typu rozwiązania już zaczęły się pojawiać, ale teraz pojawiła się koncepcja sklepu samoobsługowego, oparta na mobilnym pawilonie sprzedażowym. Można go dowolnie przenieść w inne miejsce nie ponosząc znaczących kosztów. Ma także niewielkie wymagania techniczno-konstrukcyjne – płaskie podłoże, powierzchnia 20 mkw. i podłączenie do prądu – pozwalają rozpocząć działalność handlową.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd