Polacy chcą podbić rynek sklepem w kontenerze

Sklepy bez obsługi to już nie nowy trend, ale polski startup ATS Technology proponuje rozwiązanie z modułami kontenerowymi.

Publikacja: 22.11.2021 11:04

Polacy chcą podbić rynek sklepem w kontenerze

Foto: materiały prasowe

Polacy są gotowi na kupowanie w sklepach samoobsługowych, chce z nich korzystać ponad 50 proc. konsumentów, a zdaniem 53 proc. to przyszłość handlu. 69 proc. ma nadzieję na niższe ceny produktów w związku z pełną automatyzacją i brakiem obsługi.

Tego typu rozwiązania już zaczęły się pojawiać, ale teraz pojawiła się koncepcja sklepu samoobsługowego, oparta na mobilnym pawilonie sprzedażowym. Można go dowolnie przenieść w inne miejsce nie ponosząc znaczących kosztów. Ma także niewielkie wymagania techniczno-konstrukcyjne – płaskie podłoże, powierzchnia 20 mkw. i podłączenie do prądu – pozwalają rozpocząć działalność handlową.

Czytaj więcej

W małych sklepach coraz drożej. Duże sieci odpierają inflację

Założyciele ATS Technology to Andrzej Wojciechowicz, Krzysztof Grabowski i Witold Rydzewski. Każdy ma bogate doświadczenie i to trzy różne spojrzenia na sprzedaż.

Wszystkie procesy związane z funkcjonowaniem sklepu mogą być obsługiwane przez jedną osobę, która może również zarządzać obsługą 10 pawilonów (1 klaster). W koszt utrzymania wliczony jest również pełny serwis techniczny zapewniony przez producenta. Postawienie 4 klastrów (40 pawilonów) w ciągu 3 lat to koszt 1,5 mln zł przy finansowaniu leasingiem.

– Dzięki temu, że proces zakupowy w naszym sklepie będzie w pełni zautomatyzowany i wiemy, jak wykorzystać dane, którymi będą z nami dzielić się użytkownicy, możemy badać i reagować na preferencje zakupowe klientów, w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku e-commerce - mówi Krzysztof Grabowski.

Koncepcja nowego modelu sprzedaży autorstwa ATS Technology jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020.

Polacy są gotowi na kupowanie w sklepach samoobsługowych, chce z nich korzystać ponad 50 proc. konsumentów, a zdaniem 53 proc. to przyszłość handlu. 69 proc. ma nadzieję na niższe ceny produktów w związku z pełną automatyzacją i brakiem obsługi.

Tego typu rozwiązania już zaczęły się pojawiać, ale teraz pojawiła się koncepcja sklepu samoobsługowego, oparta na mobilnym pawilonie sprzedażowym. Można go dowolnie przenieść w inne miejsce nie ponosząc znaczących kosztów. Ma także niewielkie wymagania techniczno-konstrukcyjne – płaskie podłoże, powierzchnia 20 mkw. i podłączenie do prądu – pozwalają rozpocząć działalność handlową.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Handel
Przez rosnące ceny zyskują programy lojalnościowe. Czym przyciągają sklepy?
Handel
Będą tysiące nowych sklepów. Żabka przedstawiła ambitne plany rozwojowe
Handel
Ekspresowy koniec sprzedaży mentolowych wkładów tytoniowych?
Handel
Koniec z alkotubkami. Producent wstrzymuje natychmiast ich produkcję