Jak wygląda handel po COVID-19? Z jednej strony to ograniczenia, a z drugiej codziennie trzeba zrobić zakupy?
- Główna zmiana to coś, co globalnie nazywamy digitalem, czyli od 1,5 roku wszyscy jesteśmy w domach, w mniejszym lub większym stopniu. Korzystamy z Netflixa, bo nie możemy iść do kina, korzystamy ze Spotify, bo nie możemy iść na koncert. Korzystamy z e-commerce, bo trudno iść do sklepu, były limity. W naszych dyskontach mogło przebywać do sześciu osób. To zawsze jakieś utrudnienie, więc ludzie nauczycieli się korzystać z e-commerce. W ciągu pierwszych siedmiu tygodni pandemii zrobiliśmy więcej w obrębie digital niż w ciągu siedmiu lat. To jest ta największa zmiana, którą widać, która zostanie z nami na zawsze - powiedział Tomasz Suchański.
- Druga rzecz, którą widać w samym e-commerce, to przejście do czegoś, co zaczynamy nazywać q-commerce, czyli quick commerce. Nie wystarczy klientom to, że zamówią dzisiaj, a produkt dostaną jutro, chcą mieć to za 15 minut. To ogromna zmiana, która się dzieje w Europie, a w tym samym czasie w Polsce, co nas cieszy - kontynuował.
- Bez nowych technologii ta rewolucja nie byłaby możliwa. Od dłuższego czasu inwestujemy bardzo mocno w sztuczną inteligencję. Przejawem tego jest Żabka Store, czyli sklep bezobsługowy. To, że możemy poprzez aplikacje wejść do tego sklepu, zdjąć towar z półki i nalicza nam się do to do rachunku, jest możliwe tylko dzięki sztucznej inteligencji podłączonej do kamer. To fizyczny aspekt tego, co robimy w tle. Do końca roku chcemy otworzyć kilkanaście do kilkudziesięciu takich sklepów - dodał Prezes Zarządu Żabka Polska.
Partner relacji: Żabka Polska