Sezon wiosenny to prace ogrodowe i kolejne remonty, co oznacza falę ruchu. – Ostatni rok zwrócił większą uwagę na to, że funkcjonalne i komfortowe domy są częścią życia. Klienci poszukują rozwiązań i produktów, które pozwolą im na elastyczne pogodzenie różnych funkcji mieszkania, od biura, kuchni, do strefy relaksu i odpoczynku – zauważa Beniamin Schön, dyrektor ds. klienta i digitalu w Castorama Polska. – Mając na uwadze rosnące zapotrzebowanie na produkty przeznaczone do wyposażenia domu, w ciągu roku dokonaliśmy wielu zmian związanych np. z obsługą zamówień online. Przygotowaliśmy serwis na zwiększenie ruchu – w ostatnim czasie notujemy nawet jego 20-krotny wzrost.
– Rozbudowujemy kanały sprzedaży online czy nowe sposoby związane z dostarczaniem produktów np. Click & Collect, automaty paczkowe czy szybkie dostawy – mówi Maksymilian Pawłowski, rzecznik Leroy Merlin. – Dla części klientów ważna jest również możliwość dostania produktu od ręki bez czekania na dostawę. Dlatego bardzo ważna jest też fizyczna rozbudowa sieci sklepów.
Firma w tym roku planuje otworzyć siedem nowych sklepów, które dołączą do 69 funkcjonujących.
Elektronika na fali
Kolejny już lockdown oznacza zwrot w kierunku online. – Chętniej modernizujemy sprzęt i te rozwiązania, które wpływają na zwiększenie poczucia komfortu życia, nauki zdalnej czy pracy w trybie zdalnym – uważa Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert. – Rosnący popyt obserwujemy w większości kategorii, ale przed AGD, gamingiem, mobile i segmentem rekreacji rysują się szczególnie optymistyczne perspektywy.
– Po roku już większość z nas przyzwyczaiła się do ograniczeń i wiemy, jakie konsekwencje mogą się z nimi wiązać. Spora grupa osób pracuje zdalnie, jest mniejsza mobilność, mniejszy dostęp do różnego rodzaju rozrywek, znacznie więcej czasu spędzamy w domach – mówi Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu, RTV Euro AGD. – Jesteśmy przygotowani na wzmożone zainteresowanie, mamy w stałej ofercie kilkadziesiąt tysięcy produktów, możemy więc zaoferować klientom atrakcyjny wybór sprzętu w zróżnicowanych cenach.
Widać też wzrost zainteresowania meblami. – Pomimo pandemii mamy 2,6-proc. wzrost sprzedaży w roku finansowym do sierpnia 2020, a także podwoiliśmy sprzedaż online w Polsce z 11 proc. całkowitej sprzedaży do 20 proc. Trend jest nadal rosnący – stwierdza Aneta Gil z Ikei. Z wewnętrznych badań firmy na grupie 16 tys. klientów wynika, że w marcu połowa ankietowanych zrealizowała więcej niż zwykle projektów DIY w domach, a 75 proc. planuje inwestycje w mieszkaniach i domach.