Enel-Med pokazuje wyniki

W zeszłym roku grupie lekko spadły przychody, ale zysk operacyjny i stan gotówki urosły. Jaki będzie 2021 rok?

Publikacja: 29.04.2021 10:19

Enel-Med pokazuje wyniki

Foto: Adobe Stock

Medyczna spółka wypracowała w 2020 r. 399,8 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, wobec 417,7 mln zł w 2019 r. EBITDA urosła o ponad 36 proc. do 33,7 mln zł. Zysk operacyjny poszedł w górę do 15,9 mln zł z 4,1 mln zł. Na poziomie netto jest strata przypisana akcjonariuszom podmiotu dominującego w wysokości 3,4 mln zł wobec 2,5 mln zł straty rok temu. Natomiast wynik netto skorygowany (bez MSSF16 – wprowadzenie tego standardu rachunkowości spowodowało duże zmiany w sposobie prezentacji danych spółki) wynosi ponad 8 mln zł wobec 0,2 mln zł rok wcześniej.

Na koniec grudnia 2020 r. grupa dysponowała środkami pieniężnymi w kwocie 17,8 mln zł w porównaniu z 8,3 mln zł na koniec 2019 r. Wartość wskaźnika długu netto do EBITDA na koniec 2020 r. wyniosła 1,82.

„Łączna kwota zobowiązań krótkoterminowych wynosi 104 232 tys. zł co stanowi 24,8 proc. sumy bilansowej, a wskaźnik bieżącej płynności wynosi 0,32 (bez uwzględnienia krótkoterminowych zobowiązań leasingowych wynikających z zastosowania MSSF 16, oraz pożyczki wewnątrzgrupowej, wskaźnik ten wynosi 0,67)" – czytamy w sprawozdaniu biegłego rewidenta.

Jacek Rozwadowski, prezes Enel-Medu podkreśla, że pandemia istotnie wpłynęła na wiele sektorów gospodarki, w tym, na będący na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem, sektor medyczny.

- Pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego, dzięki elastycznemu modelowi biznesowemu, przy zachowaniu dyscypliny kosztowej, marża EBITDA grupy wzrosła rok do roku o 2,5 p.p. Ponad 70 proc. wpływów pozyskujemy z abonamentów medycznych, co znacząco uodporniło nasz wynik finansowy na spadek przychodów w obszarze fee for service - komentuje szef grupy.

W celu zachowania ciągłości świadczenia usług, w odpowiedzi na sytuację epidemiczną, wprowadziła ona teleporady w ponad 30 specjalizacjach, które w kluczowym momencie stanowiły 70 proc. realizowanych konsultacji.

„Odpowiadając na potrzeby rynku spółka wdrożyła ofertę testów koronawirusowych oraz uruchomiła punkty Drive Thru (w Warszawie i Katowicach). Z końcem roku Enel-Med przystąpił również do Narodowego Programu Szczepień" – informuje giełdowa firma.

Zarząd sygnalizuje, że w II półroczu 2020 r. zaczął być widoczny powrót do świadczenia usług w pełnym zakresie. Grupa odnotowała wzrost sprzedaży w obszarze stomatologii, medycyny estetycznej oraz diagnostyki. Planuje wznowienie inwestycji w rozbudowę sieci przychodni wielospecjalistycznych oraz klinik stomatologicznych. W perspektywie kolejnych lat zakłada rozwój - niezależnie funkcjonujących od przychodni Enel-Med - specjalistycznych klinik stomatologicznych. Uruchomienie pierwszej planowane jest na 2022 r.

Medyczna spółka wypracowała w 2020 r. 399,8 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, wobec 417,7 mln zł w 2019 r. EBITDA urosła o ponad 36 proc. do 33,7 mln zł. Zysk operacyjny poszedł w górę do 15,9 mln zł z 4,1 mln zł. Na poziomie netto jest strata przypisana akcjonariuszom podmiotu dominującego w wysokości 3,4 mln zł wobec 2,5 mln zł straty rok temu. Natomiast wynik netto skorygowany (bez MSSF16 – wprowadzenie tego standardu rachunkowości spowodowało duże zmiany w sposobie prezentacji danych spółki) wynosi ponad 8 mln zł wobec 0,2 mln zł rok wcześniej.

Ekonomia
Chcemy spajać projektantów i biznes oraz świat nauki i kultury
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności